تولید زخم‌پوش نانولیف برای بیماران دیابتی توسط پژوهشگران دانشگاه آزاد

مدیر عامل شرکت پژوهش با ما از تولید زخم‌پوش نانولیف برای بیماران دیابتی توسط دانشگاه آزاد برای اولین بار در کشور خبر داد.

غزاله چیذری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که بارزترین محصول شرکت پژوهش با ما، تولید نانو الیافی برای ترمیم زخم‌ دیابتی است، اظهار کرد: برای تولید این نانو الیاف از گیاهان بومی ایران استفاده شده است. در حال حاضر در بازار زخم‌پوش فیبر یا ژل وجود دارد؛ اما نانولیف نه. نانولیف تسریع کننده بهبود زخم است.

مدیر عامل شرکت پژوهش با ما با اشاره به این که حوزه فعالیت ما در ابتدا مشاوره در حوزه پایان‌نامه و صنعتی برای دانشجویان و تولید نانو مواد و نانو الیاف برای مصارف دانشجویی بود، افزود: به تدریج وارد حوزه‌های صنعتی و بزرگتر شدیم. از نانو مواد تولیدی خود در زمینه‌های مختلف مانند پساب‌های پزشکی کاربرد گرفتیم.

عضو گروه ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد درباره فروش محصولات شرکت پژوهش با ما، گفت: فروش محصولات ما در حد پروژه‌های دانشجویی بوده است. البته از آلمان برای زخم‌پوش دیابتی سرمایه‌گذار داریم؛ اما زخم‌پوش هنوز به مرحله بالینی نرسیده است. مرحله حیوانی را گذرانده‌ایم، گواهی‌نامه‌ها دریافت شده‌ است و آماده آغاز مرحله بالینی است.

وی با تصریح بر این که زخم‌پوش نانولیفی تاکنون در ایران وجود نداشته است و زخم‌پوش‌های موجود نانوژل و نانوفیبر هستند، تاکید کرد: استفاده از نانولیف در زخم‌پوش سبب ایجاد مزایایی شده که کار ما را متمایز کرده است وگرنه زخمپوش در ایران زیاد است. یک شرکت آلمانی هم در دنیا بر روی زخم‌پوش نانولیف کار می‌کند.

چیذری‌فرد در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از محصولات ما در زمینه پساب و حذف آلاینده، طراحی فیلتری به وسیله مواد بازیافتی بود که برای آلاینده‌های روغنی از آن استفاده کردیم. این فیلتر مشابه خارجی ندارد و می‌تواند به صادرات برسد. تست‌هایی هم برای آلاینده‌های هوا انجام داده‌ایم؛ اما هنوز همه داده‌های جمع‌آوری نشده و در مراحل اولیه هستیم.

تسهیلات دانشگاه آزاد برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

عضو گروه ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد درباره تسهیلات دانشگاه آزاد برای حمایت‌ از شرکت‌های دانش‎بنیان گفت: دانشگاه آزاد فضای کار را با اجاره بسیار کمی در اختیار ما قرار داده است و این نوعی حمایت مالی است. دانشگاه همچنین در زمینه‌های دیگر هم از ما حمایت کرد مثلا شرایطی را فراهم کرد ک بتوانیم کد اخلاق دریافت کنیم. یکی دیگر از حمایت‌های دانشگاه این بود که ما توانستیم بدون هزینه در نمایشگاه فرهیختگان شرکت کرده، نمونه محصول خود را ارائه داده و متقاضی را جذب کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =