مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۵ اردیبهشت

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در  یکشنبه (۲۵ اردیبهشت)  را در ادامه می‌خوانید:

زنگ آموزش کمک‌های اولیه و پایه داوطلبی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نواخته شد 


همزمان با یکصدومین سالگرد روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر دوره کمک های اولیه و پایه داوطلبی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.
محمد قاسمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اعلام این خبر گفت: به منظور افزایش سطح آمادگی دانشجویان دانشگاه در حوادث ، آموزش کمک های اولیه و پایه داوطلبی و آمادگی در مخاطرات، توسط کانون دانشجویی جوانان هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.
محمد قاسمی پیربلوطی افزود: این دوره با هدف آموزش و ارتقای آگاهی عمومی و آموزش همگانی دانشجویان  در زمینه فعالیت‌های امدادی و عام‌المنفعه برگزار شد و دانشجویان نحوه امدادرسانی در موضوعاتی چون خفگی‌ها، پانسمان و بانداژ، شکستگی‌ها، آتل بندی، CPR، زخم‌ها، خونریزی‌ها، سوختگی، مسمومیت‌ها و گزیدگی‌ها آشنا شدند.
وی اظهار کرد: این دوره با حضور پرشور ۸۰ نفر از اعضای داوطلب کانون دانشجویی هلال احمر و دانشجویان در تالار ابن سینا دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد .
قاسمی پیربلوطی در پایان یادآور شد: کمک های اولیه باید امری فراگیر در بین دانشجویان باشد که بتوانند سطح آمادگی خودشان را در امور روزمره و حوادثی که رخ می دهد، داشته باشند .

راه‌اندازی انجمن نجوم و کیهان‌شناسی در واحد علوم وتحقیقات

برگزاری اردوهای رصدی در محوطه ارتفاعات دانشگاه و همچنین خارج از دانشگاه، برپایی غرفه‌های ترویج علم نجوم و مباحث میان رشته‌ای نجوم مانند اخترشیمی، اختر زیست شناسی، تاریخ نجوم و...، برگزاری دوره‌های مجازی و حضوری نجوم و کیهان‌شناسی به کمک ابزارهای آموزشی، ایجاد ارتباط میان انجمن و مراکز دیگر نجومی ایران و همکاری در پروژه‌های علمی نجومی از جمله ایجاد پایگاه رویت هلال ماه‌های قمری در واحد و ارتباط با ستاد استهلال از جمله فعالیت‌های انجمن علمی و فرهنگی نجوم و کیهان‌شناسی است.
لازم به ذکر است، همچنین احیای حکمت‌های اصیل در نجوم و گیتی شناسی که در نجوم مدرن مورد فراموشی واقع شده یکی از اهداف آینده پژوهشی این انجمن است.
 مبانی مطرح شده در علم نجوم شامل فراموش شده‌های هستی‌شناسی، آشنایی با اصول و امّهات کیهان‌شناسی کهن،آشنایی با اصول و امّهات کیهان‌شناسی مدرن، در باب انقلاب کپرنیکی، لغزش‌گاه‌ کیهان‌شناسی اخترفیزیکی،  کیهان‌شناسی و تنظیم ظریف ثابت‌های بنیادی طبیعت،  نجوم و کیهان‌شناسی در متون مقدس، طراحی هوشمند و علیت عمودی، تفسیر اصل انسان‌محوری (انتروپیک) در کیهان‌شناسی مدرن، علوم کیهان‌شناسی و اعاده فرهنگ بشر، در باب علم قدسی و علم غیر قدسی و نجوم در ادبیات فارسی است.
انجمن نجوم وکیهان‌شناسی این واحد در محل ضلع شمال‌غربی ساختمان شهید فخری‌زاده، طبقه ۵، اتاق ۵۰۵ واقع شده است. 

برگزاری کارگاه آسیب شناسی زیست محیطی ریزگردها در بیوسفر 


نخستین کارگاه آسیب شناسی زیست محیطی ریزگردها در بیوسفر (آب،خاک،هوا) به همت کانون یاوران محیط زیست و با سخنرانی دکتر عباس جعفری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و پژوهشگر در حوزه ی محیط زیست، در تالار ابن سینا واقع در دانشکده ی علوم پایه برگزار شد.
عباس جعفری، مدرس این کارگاه گفت: هوا ضروری‌ترین ماده برای زندگی موجود زنده است و هر فرد بالغ به طور میانگین روزانه۱۶ کیلوگرم هوا تنفس می کند.  این در حالی ست که هر فرد  حدود۱/۵ لیتر آب و ۱ کیلوگرم غذا مصرف می کند. بنابراین تنفس هوای آلوده می تواند ۱۱ برابر از آلودگی آب و حدود ۱۶ برابر از آلودگی مواد خوراکی خطرناک تر باشد.
وی در خصوص منابع طبیعی (گرد و غبار، دود و مونواکسید کربن ناشی از اتش سوزی ها) و منابع انسانی(خودرو،کارخانه ها،نیروگاه ها) که آلوده کننده هوا هستند مطالبی را عنوان کرد و افزود: ریزگرد پدیده‌ای است که از ذرات ریز گرد و غبار حاصل های روان و بیان زایی و شهری بوجود می آید که این ذرات، ذرات جامد غالبا بزرگتر از ذرات کلوئید و کوچکتر از ۱۰ میکرون هستند قادرند موقتا در هوا و یا گازی دیگر به حالت تعلیق درآیند.
حدیثه فتح الهی، دبیر کانون یاوران محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم در حاشیه برگزاری کارگاه آسیب شناسی زیست محیطی ریزگردها در بیوسفر گفت: این برنامه با حضور ۵۰ نفر از دانشجویان و علاقمندان به حوزه محیط زیست برگزار شد.  برای شرکت کنندگان در این کارگاه، گواهی پایان دوره صادر شد.

چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

سعید سرکاراتی، معاون دانش آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان جوان به صورت مجازی، با حضور بیش از هزار دانش آموز با استعداد و پژوهشگر از ۱۴ استان کشور در قالب بیش از ۲۵۰ پروژه علمی برگزار شد.

 سرکاراتی با بیان اینکه برنامه ریزی برای دانش آموزان باید بلند مدت باشد، گفت: به زودی شبکه سازی دانش آموزان در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی خواهد شد تا دانش آموزان قبل از برگزاری مسابقات با هم آشنا شوند و بعد از مسابقه نیز برندگان و عموم شرکت کنندگان یک برنامه ویژه با اهداف معین داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140523

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =