رویداد گام دوم بستری برای ایجاد کسب‌وکارهای دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی

برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی بستری در راستای ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، زمانی دانشگاه‌ها صرفاً نقش آموزش را بر عهده داشتند و تنها به مباحث آموزشی و درسی بسنده می‌کردند. در ادامه، این نقش به پرورش و تربیت نیروی پژوهشی نیز ارتقاء یافت. هرچند نسل جدید، در دانشگاه‌ها و در دنیا با تاکید بر حل مسائل کشورها و اشتغال و کارآفرینی، ساختار نوین و کارآمدتری ایجاد کردند. دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن ۴۰ درصد آموزش عالی کشور می‌تواند نقش مهمی در حل مسائل و مشکلات کشور ایفا کند. 

با توجه به قرارگیری دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه چهل سالگی و مصادف شدن آن با دهه چهارم انقلاب و همچنین بیانات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۱ هجری شمسی با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین که رویکردهای جدید را در عرصه‌های علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، برای دانشگاه‌های کشور ترسیم کرده است، دانشگاه آزاد اسلامی نیز در راستای این رویکرد و انجام رسالت علمی خود، سند تحول و تعالی را برای جذب، اشاعه و توسعه و نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود ترسیم کرده و اقدام به تنظیم سند تحول و تعالی در قالب رویداد ملی گام دوم کرده است. 

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مساله محور، به حل موضوعات و چالش‌های موجود در جامعه و صنعت که با توسعه اقتصادی کشور نیز ارتباط نزدیکی دارد، کمک کرده است و از مهمترین اهداف رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی می‌توان به چند مورد اشاره کرد:

۱- رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جاری، مأموریت دارد تا دانشگاه آزاد اسلامی را با مردم و کسب و کارها به هم رسانی کند تا نهایتاً منجربه حل مسائل و مشکلات کشور و تاثیردر اقتصاد،  به عنوان مهمترین مولفه و مشکل موجود، شود.

۲- با رویداد ملی گام دوم می‌توان از توان دانشگاه‌های آزاد اسلامی واقع در واحدها و استان‌های کشور شناخت پیدا کرده و از استعدادهای بالقوه این واحدها در حل مسائل صنعتی و اجتماعی کمک گرفت.

۳- یکی دیگر از اهداف رویداد ملی گام دوم این است که دانشگاه آزاد اسلامی با مجموعه‌های بیرون در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری، هم‌رسانی ایجاد کرد تا منجر به امتیازگیری برای اعضای هیات علمی، استادان و دانشجویان در حوزه فناوری و نوآوری شود که در اصل فرصتی است تا تیم‌های راه یافته به این رویداد، ایده‌های فناورانه و محصولات دانش بنیان خود را به صنعت و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شتاب‌دهنده‌ها معرفی کنند.

۴- در رویداد ملی گام دوم تجهیزات، محصولات و دستاوردها و فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه دانشگاه با این هدف که بستری برای ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان و اشتغال آفرینی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی فراهم برنامه‌ریزی  و معرفی می‌شود.

در اصل رویداد ملی گام دوم مانوری عظیم و نمایشی از اقتدار دانشگاه در حوزه توانمندی‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری است.

* دکتری شیمی

کد خبر: 1140528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =