آزمون و کنکور| زمان ثبت‌نام آزمون بهداشت عمومی مشخص شد/ آخرین مهلت ثبت اعتراض به سؤالات آزمون دستیاری

ثبت‌نام اولین دوره آزمون پذیرش دوره آموزش عالی بهداشت عمومی (MPH) از ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ آغاز می‌شو

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام اولین دوره آزمون پذیرش دوره آموزش عالی بهداشت عمومی (MPH) از ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا ۴‌ تیر ۱۴۰۱ ادامه دارد.

متقاضیان برای شرکت در این آزمون در بازه زمانی مذکور باید به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه کنند.

شرایط، ضوابط و مدارک مربوط به آزمون فوق متعاقباً توسط مرکز سنجش پزشکی کشور اعلام می‌شود.  آزمون پذیرش دوره آموزش عالی بهداشت عمومی ۶ مرداد ۱۴۰۱ در تعدادی از دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است داوطلبانی که دانشنامه دکتـرای عمـومی در رشـته‌های پزشـکی، دندانپزشـکی، داروسـازی، دامپزشـکی یـا کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی که دانشنامه آنها از یکی از دانشـگاه هـای داخـل یـا خـارج کشـور بـوده و بـه تائیـد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد مجاز به شرکت در آزمون فوق هستند.

 در صورتی که فارغ‌التحصیلان فوق، دوره‌های تحصیلات تکمیلی یا تخصصی بالاتری را طی کرده باشـند ورود آنهـا بـه ایـن دوره بلامانع است. لازم به ذکر است مدارک تحصیلی داوطلبان خارج از کشور باید به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد. 

 داوطلبان صرف نظر از دانشگاه محل خدمت، میتوانند هر یک از حوزه‌های اعلامی را به عنوان حوزه امتحانی انتخاب کنند. 

آخرین مهلت ثبت اعتراض به سؤالات آزمون دستیاری

داوطلبان چهل و نهمین آزمون دستیاری تا آخر وقت امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت فرصت دارند اعتراض خود نسبت به سؤالات این آزمون را ثبت کنند.

کلید اولیه به همراه دفترچه سؤالات آزمون دستیاری روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه منتشر شد و داوطلبان تا آخر وقت امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه می توانند اعتراض به سؤال و یا رفرنس مورد نظر را به صورت اینترنتی ارسال کنند تا به آن رسیدگی شود.

برای شرکت در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بوده و مدارک شان تکمیل بوده است.

از میان ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر واجد شرایط، تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و مابقی زن بودند.

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی؛ نتایج اولیه آزمون دستیاری نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۱ اعلام می‌شود و پس از اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته صورت می‌گیرد.

امسال، اولویت‌های انتخاب رشته در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی تا ۱۰۰ رشته محل افزایش یافته است و داوطلبان می توانند از نظر قبولی شانس بیشتری داشته باشند. چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد.

 انتهای پیام/
 

کد خبر: 1140607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =