ارتباط صنعت با دانشگاه در رویداد گام دوم ضروری است/ حمایت مراکز رشد از دانشجویان برای راه اندازی کسب و کار

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ارتباط دانشگاه با صنعت را در گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی ضروری دانست و گفت: ایده‌ها در مراکز رشد تحت حمایت‌های مدیریتی و حقوقی بازار قرار گرفته‌اند و فرصتی ایجاد شده تا به کسب و کار تبدیل شود.

لسان صدق، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان این‌که دانشگاه آزاد را در مسیر پیشرفت قرار دارد گفت: در یک دهه اخیر سرعت حرکت در مسیر پیشرفت علمی در حوزه علوم دانشگاهی بسیار بیشتر شده است.

وی افزود: کم‌ توجهی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه، تمرکز بر روی هزینه‌ها، عدم توجه لازم به دانشگاه آزاد به عنوان دستاورد انقلاب و یک نهاد تاثیرگذار را از آفت‌های دامن‌گیر این نهاد دانشگاهی است؛ لذا مهم‌ترین اقدامات رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد شناسایی استعدادها و ایده‌های دانشجویان، اساتید و رونمایی از پتانسیل‌های دانشگاه است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی یزد افزود: از اصلی‌ترین نقاط ضعف دانشگاه آزاد اسلامی عدم حضور و معرفی دانشگاه در مجامع اصلی کشوری و بین المللی است.

وی ادامه داد: تبدیل نمودن یک واحد به عنوان شاخص تخصصی را می‌توان با توجه به ظرفیت‌های دانشجویی، رشته‌های تخصصی و نیازهای منطقه و استان و ارتباط قوی مسئولین دانشگاه با اعتماد به توان کارشناسی دانشگاه، دانست. مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حوزه رویداد گام دوم با توجه به پیشینه‌ صنعتی استان یزد به ویژه در زمینه نساجی در رابطه با اتوماسیون صنعتی، پوشاک و نساجی و کاشی و سرامیک دانست.

وی ادامه داد: توانمندسازی دانشجویان و اساتید برای راه اندازی کسب و کارهای موفق و رفع نیاز صنعت و جامعه، از اهداف پیشرو در اجرای گام دوم است. اما مزایایی که برای صاحبین ایده و استارتاپ‌ها وجود داشت، حداقل آن جوایز نقدی بود، یعنی ما برای جوایز نفرات برتر، جوایز نقدی را درنظر گرفتیم، مثل همه رویدادهای این‌چنینی اعطای گواهینامه بود.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی یزد در پایان اظهار داشت: ارتباط صنایع با دانشگاه در اجرای رویداد گام دوم ضروری است و این ارتباط همچون گذشته و به شکل تخصصی‌تر دنبال خواهد شد. با توجه به اینکه این ایده‌ها در مراکز رشد تحت حمایت‌های مدیریتی و حقوقی بازار و مواردی از این قبیل قرار گرفته‌اند فرصتی ایجاد شده تا این ایده‌ها به کسب و کار تبدیل شود.

خبرنگار: محمدمهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1140621

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =