مقاوم‌سازی سازه‌های ساختمانی به کمک محصول فناوران دانشگاه آزاد اسلامی

مدیر عامل شرکت آبراک طرح، از در دست داشتن ۵۰ درصد بازار ساختمانی کشور توسط فناوری ابداع شده در این شرکت خبر داد و گفت: عملکرد این فناوری ۲۰ درصد بهتر از مشابه خارجی خود است.

علی بهاور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که شرکت آبراک طرح در زمینه فناوری‌‎های نوین ساختمانی فعالیت می‌کند و در این زمینه ثبت اختراع داشته‌، اظهار کرد: ابداع اولیه این فناوری، نمونه‌سازی و تجاری‌سازی انجام شده که برای سبک‌سازی و افزایش دهانه‌ها، در صنعت ساختمان کاربرد دارد.

مدیر عامل شرکت آبراک طرح با اشاره به این که هشت استان کشور هم‌اکنون از این فناوری به صورت انبوه استفاده می‌کنند، افزود: این شرکت در سال ۹۲ تاسیس شد. در ابتدا از فناوری اروپایی برای تولید استفاده می‌کردیم و در یک سال اخیر از فناوری ابداعی خودمان بهره می‌بریم.

هشت استان کشور هم‌اکنون از این فناوری به صورت انبوه استفاده می‌کنند

این دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد با تصریح بر این که محصول ما به کشور عراق فرستاده شده است؛ اما موفق به ارسال به کشورهای دیگر نشده‌ایم چون در ابتدا باید در کشورهای دیگر ثبت می‌شد تا از کپی‌برداری جلوگیری شود، گفت: متاسفانه به دلیل نبود همکاری لازم از طرف دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصول در کشورهای دیگر ثبت نشد.

وی با تاکید بر این که فناوری ابداع شده در شرکت ما ۲۰ درصد عملکرد بهتری در مقایسه با مشابه خارجی خود دارد، یادآور شد: مشابه این فناوری در کشورهای آلمان و ایتالیا وجود دارد که در ایران هم نمایندگی دارند، فناوری ابداعی ما سبکسازی بیشتری دارد.

بهاور در ادامه خاطرنشان کرد: یک سال از شروع فعالیت ما با این فناوری ابداعی می‌گذرد و در این مدت توانسته‌ایم، بیش از ۵۰ درصد بازار کشور را بگیریم چون سبکتر است و صرفه اقتصادی بیشتری هم دارد. توانسته‌ایم از شرکت‌های خارجی جلو بزنیم، اما توقع داشتیم در جهان هم بتوانیم فعالیت کنیم که متاسفانه محقق نشده است.

مدیر عامل شرکت آبراک طرح درباره موانع و مشکلات پیش‌روی شرکت گفت: ۲ سال از فعالیت ما در مرکز رشد دانشگاه می‌گذرد و در این مدت، بیش از ۳۰ گزارش از ما خواسته‌اند تا در ازای آن تسهیلاتی مانند آموزش‌های حقوقی یا مالی ارائه کنند؛ اما هیچ کدام اجرایی نشده‌اند و همه در حد نمایشی برای گزارش به مدیران است.

پیگیری پس از رویداد، شرط موثر بودن رویداد گام دوم است

وی با بیان این که رویداد گام دوم در صورتی موثر خواهد بود که مورد پیگیری قرار بگیرد، اظهار کرد: برای مثال برخی شرکت‌ها واقعی نیستند. مثلا شرکتی که ماسک تولید می‌کند به عنوان دانش‌بنیان ثبت شده است؛ اما شرکت ما که پشتوانه تحقیقاتی ۲ و نیم ساله دارد و همه آزمایشات و طرح هایمان آماده است به عنوان دانش‌بنیان پذیرفته نشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =