قیمت نفت روند نزولی به خود گرفت

قیمت نفت روز دوشنبه مقداری روند نزولی به خود گرفت و از افزایش‌های قبلی چشم‌پوشی کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت نفت روز دوشنبه مقداری روند نزولی به خود گرفت و از افزایش‌های قبلی چشم‌پوشی کرد. افزایش اندک قیمت نفت به دلیل نگرانی‌ها در مورد عرضه در بازارهای جهانی به وجود آمد زیرا اتحادیه اروپا بر اعمال ممنوعیت واردات نفت از روسیه نظارتش را بیشتر و شرایط موجود را تشدید کرد.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش رویترز، قیمت نفت خام برنت با ۶۴ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۱۱۰.۹۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۰ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۹.۸۹ دلار در هر بشکه رسید.

این دو شاخص جمعه گذشته نزدیک به ۴ درصد جهش کردند و بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافتند و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به بالاترین سطح خود از ۲۸ مارس به ۱۱۱.۷۱ دلار رسید.کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد Fujitomi Securities گفت: انتظار می‌رود بازارهای نفت در این هفته رشد کنند، زیرا ممنوعیت قریب‌الوقوع اتحادیه اروپا بر نفت روسیه کمبود جهانی نفت خام و سوخت را تشدید می‌کند.

روز جمعه، چهار دیپلمات و مقام گفتند که اتحادیه اروپا با رد پیشنهادها برای تأخیر یا کاهش نفت روسیه، با وجود نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت روسیه در این ماه، همچنان قصد دارد با ممنوعیت تدریجی نفت روسیه در ماه جاری موافقت کند.

مسکو هفته گذشته تحریم‌هایی را علیه چندین شرکت انرژی اروپایی اعمال کرد که باعث نگرانی در مورد عرضه شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1140696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =