اهمیت دهک‌بندی‌ها در اجرای صحیح قانون حذف ارز ترجیحی

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: روندی که ارز ترجیحی در کشور داشت مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده بود. اگر مُر قانون اجرا شود مردم تجربه شیرینی در زندگی و معیشت خواهند داشت.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی یک جراحی بزرگ اقتصادی که بدون برنامه و نظارت دقیق به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، اظهار کرد: اجرای صحیح قانون حذف ارز ترجیحی نیازمند اطلاعات به روز از تمامی مردم است. متأسفانه سامانه ثبت اطلاعات یارانه‌ها فعال نبوده، لذا نخستین قدم تکمیل اطلاعات مردم در این سامانه است تا دهک‌بندی‌ها مناسب باشد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی یک دهک را از گردونه مشمولان یارانه خارج کرد، افزود: باید توجه داشت که شاید در آن دهک حذف شده هم افرادی واجد شرایط دریافت حمایت‌های معیشتی باشند، کما اینکه در 9 دهک دیگر هم هستند افرادی که واجد شرایط دریافت یارانه نیستند و این قطعاً موجب نارضایتی است که باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید:

معضل ارز ترجیحی میراث دولت روحانی است / هدر رفت 7 میلیارد دلار در زنجیره نهاده‌ها

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی که جزو دهک‌های پایین هستند و به دلایلی از دریافت یارانه جدید حذف شدند پس از اصلاح اطلاعات یارانه به آن‌ها پرداخت خواهد شد. 

پژمانفر با بیان اینکه اقدام دولت برای اجرای قانون حذف ارز ترجیحی بسیار پسندیده است، گفت: روندی که در خصوص ارز در کشور پیاده می‌شد مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده بود. قطعاً اگر مُر قانون اجرا شود، مردم تجربه شیرینی در زندگی و معیشت خواهند داشت و البته اگر اجرای صحیح این قانون به دقت فراوان نیاز دارد که جامعه را با چالش‌های جدی مواجه نکند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه ارز ترجیحی بحرانی است که دولت قبل آن را ایجاد کرد، گفت: اقدام آقای رئیسی در خصوص حذف ارز 4200 تومانی منطقی است و این موضوع هر قدر به تأخیر می‌افتاد آسیب‌های بیشتری به کشور وارد می‌کرد.

کد خبر: 1140705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =