دانشگاه آزاد اسلامی، پرچم‌دار توزیع عادلانه امکانات آموزشی/ تعریف پایان نامه‌های محصول محور از اقدامات ارزشمند دانشگاه آزاد است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه  در راستای توزیع عادلانه امکانات آموزشی بعد از انقلاب اسلامی به صورت فوق العاده خوبی عمل کرد، به نحوی که رشته‌های مطلوب و مورد نیاز جامعه را در مناطق مختلف کشور ایجاد کرده است.

محمد فیضی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از گذشته و به ویژه اخیرا با توسعه تحصیلات تکمیلی و رشته های مورد نیاز توانسته است در نقاط مختلف کشور قدم‌های مثبتی بردارد و به معنای واقعی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. این دانشگاه بعد از انقلاب اسلامی در راستای ایجاد عدالت توزیعی در بحث آموزش به صورت فوق العاده خوبی عمل کرد، به نحوی که رشته‌های مطلوب و مورد نیاز جامعه را در مناطق مختلف کشور ایجاد کرده است.

نماینده سابق اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دسترسی به تحصیل در شهر خود متقاضی تحصیل را برای همه فراهم کرده است و به عبارتی یکی از پرچمداران اصلی عدالت آموزشی از لحاظ گستره جغرافیایی و توزیع رشته ها در مناطق مختلف کشور شده است. البته علاوه بر اینکه این توزیع را انجام داده است، در برخی موارد در خصوص ظرفیت پایین برخی رشته ها در دانشگاه های دولتی که منجر به مهاجرت می شود، دانشگاه آزاد اسلامی جلوی این مهاجرت را گرفته است.

فیضی اظهارامیدواری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نیز در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ایجاد و توزیع دانش موفق باشد؛ همان دانشی که وسیله قدرت، عزتمندی و توانمندی یک کشور است و می‌تواند زمینه های پیشرفت یک کشور را فراهم آورد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی توان ملی این دانشگاه به مجموعه‌های فناور، شرکت های بزرگ، صاحبان صنایع، سرمایه گذاران، بانک ها، صندوق ها، مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها ارائه می شود.

وی هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت‌آپ و هزار شرکت فناور و خلاق را شعار رویداد گام دوم عنوان کرد. 
فیضی ایجاد زیرساخت و برنامه ریزی برای اشتغال جوانان در دانشگاه آزاد اسلامی را کاری بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: تعریف پایان نامه‌های محصول محور و کاربردی نیز از اقدامات ارزشمندی است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

فیضی رسیدن به قله های دانش، علم و معرفت در اندیشه مقام معظم رهبری جزو ضروریات دانست و گفت: در همین راستا دانشگاه ها و دانشگاهیان باید در مسائل علمی، اجتماعی، پژوهشی و سیاسی که صلاحیت و شایستگی دارند ورود کنند و در این خصوص خنثی و بی تفاوت نباشند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید از مطامع و منافع سیاسی دور بوده و تحت تاثیر قرار نگیرد، افزود: هر چند افرادی که به دنبال دانش هستند باید دارای شمّ سیاسی باشند، ولی نباید تحت تاثیر منافع سیاسیون قرار گیرند.

فیضی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای موفقیت های چشمگیری بوده ولی یک سری آفات و مشکلاتی نیز مشاهده می‌شود، گفت: متاسفانه به نیروهای خود دانشگاه آزاد اسلامی چه از لحاظ پست ادرای و چه از لحاظ تصمیم‌گیری توجه کافی و وافی نشده و معمولا نیروهای برون سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گیری کرده‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاهی که از عظمت بالایی برخوردار است و تا به امروز توانسته رشد چشمگیری در عرصه های مختلف داشته باشد، در این باره ضعیف عمل کرده است.

نماینده سابق اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم توجه مناسب به ارتقا و هرم هیات علمی، گفت: متاسفانه در این خصوص نیز اعضای هیات علمی با مشکلاتی مواجه هستند و مجموعه‌ای از فیلترهایی که وجود دارد عوامل وزارت علوم و دانشگاه‌های دولتی در این خصوص تصمیم‌گیری می کنند که این مشکل نیازمند یک بازنگری اساسی است.  اعضای هیئت علمی این دانشگاه از لحاظ حقوق و مزایا شرایط مساعدی ندارند و نیازمند همسان‌سازی و رساندن به شرایط استاندارد هستند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جایگاه اقتصاد دانش بنیان و تاکید مقام معظم رهبری و نامگذاری سالجاری در این خصوص، تاکید کرد: باید از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص استفاده کرد و مسئولان، اساتید و دانشجویان باید در همین راستا حرکت کنند.
وی به ضرورت ورود جدی به بحث شرکت های دانش بنیان و نقشی که می توانند در اقتصاد ایفا نمایند، تاکید و اظهارامیدواری کرد: دانشگاه ها در بحث دانش بنیان در خصوص پیشرفت کشور به صورت واقعی حرف اول را بزنند.

خبرنگار: علی انوار

انتهای خبر/

کد خبر: 1140716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =