رتبه سوم جهانی دانشگاه آزاد اسلامی در مهندسی مکانیک

دانشگاه آزاد اسلامی در آخرین رتبه‌بندی یواس‌نیوز توانسته رتبه سوم جهان را در حوزه مهندسی مکانیک کسب کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، موسسات و دانشگاه‌های جهان هر ساله توسط نظام‌های ارزیابی مختلف مانند سایمگو، CWUR، کیواس، یواس‌نیوز و غیره رتبه‌بندی می‌شود. موسسه یواس‌نیوز دانشگاه‌های جهان در سطح جهانی و موضوعی در ۵ سطح آفریقا، ‌آسیا،‌ استرالیا/نیوزیلند،‌ اروپا و ‌آمریکای لاتین رتبه‌بندی می‌کند. 

از جمله شاخص‌های این نظام رتبه‌بندی می‌توان به شاخص آوازه جهانی پژوهشی، آوازه منطقه‌ای پژوهشی، شمار انتشارات، کتاب‌ها، همایش‌ها، تأثیر استنادی تعدیل‌شده، شمار همه استنادها، شمار انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، نسبت انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، شمار همکاری جهانی  نسب به کشور، شمار همکاری جهانی، شمار مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت، و نسبت مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت اشاره کرد.

رتبه دوم کشوری و ۴۳۴ جهانی دانشگاه آزاد اسلامی

در رتبه‌بندی ۲۰۲۲ نظام ارزیابی یواس‌نیوز، دانشگاه آزاد اسلامی در این رتبه‌بندی توانسته از دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشی بگیرد و رتبه دوم را کسب کند.

رتبه سوم جهانی دانشگاه آزاد اسلامی در مهندسی مکانیک

دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی ۲۰۲۲ یواس‌نیوز توانسته از دانشگاه‌های مطرح مانند دانشگاه شانگهای چین (با رتبه ۸۲ آسیا) پیشی بگیرد و رتبه ۷۵ را در سطح آسیا کسب کند. 

رتبه سوم جهانی دانشگاه آزاد اسلامی در مهندسی مکانیک

درخشش دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی موضوعی

دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در رتبه‌بندی موضوعی در سطح جهان خوش بدرخشد؛ به‌طوری که توانسته در حوزه مهندسی مکانیک پس از دانشگاه‌های شیان جیائوتنگ چین و ملک عبدالعزیز عربستان قرار گیرد و رتبه سوم جهانی را در این حوزه کسب کند.

از دیگر موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی موضوعی ۲۰۲۲ یواس‌نیوز می‌توان به رتبه ۱۵ جهانی در حوزه مهندسی عمران و رتبه ۲۷ جهانی در حوزه مهندسی پلیمر اشاره کرد. 

رتبه سوم جهانی دانشگاه آزاد اسلامی در مهندسی مکانیک

دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های موضوعی علوم کشاورزی، زیست شناسی و بیوشیمی، بیوتکنولوژی و میکروبیولوژی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، پزشکی بالینی، علوم کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک، انرژی و سوخت، محیط زیست، علوم زمین، ریاضیات، مهندسی مکانیک، علوم نانو و نانو فناوری، فارماکولوژی، شیمی، فیزیک، علوم گیاهی و جانوری و علوم پلیمر توانسته کسب رتبه داشته باشد که جزئیات آن در تصویر زیر آمده است:

رتبه سوم جهانی دانشگاه آزاد اسلامی در مهندسی مکانیک

انتهای پیام/

کد خبر: 1140720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =