بررسی کلیات آیین‌نامه پیشنهادی رتبه‌بندی معلمان در دولت

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: کلیات و مفاد آیین‌نامه پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون عمومی دولت بررسی شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ستاری فرد درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان توضیح داد: هفته گذشته یکشنبه اولین جلسه کمیسیون عمومی دولت در رابطه با رتبه بندی برگزار شد که در این جلسه بیشتر  به کلیات آیین نامه پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند.

وی افزود: روز گذشته مجدد جلسه دومی برگزار شد  که درباره مفاد و جزئیات آیین نامه پیشنهادی آموزش و پرورش  بحث شد.

بیشتر بخوانید:

زمان اجرای رتبه‌بندی معلمان مشخص شد

سخنگوی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: کمیسیون و اعضای کمیسیون سازمان برنامه و  وزارت آموزش و پرورش عزم جدی دارند و مصمم هستند که با سرعت و سهولت آیین نامه نهایی شود و در اختیار هیات وزیران قرار گیرد.

میزان دریافتی معلمان مشخص نیست

ستاری فرد ادامه داد: طبق قانون زمان اجرای رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است و هر زمان که ابلاغ شود، احکام از این زمان اجرایی می شود.

وی در باره میزان دریافتی معلمان پس از اجرایی شدن رتبه بندی عنوان کرد: میزان دریافتی معلمان پس از اجرای رتبه بندی قابل پیش بینی نیست.

سخنگوی آموزش و پرورش یادآور شد: احکام معلمان از یکی به دیگری متفاوت است، همچنین علاوه بر احکام با توجه به سنوات ، حق شاغل و فوق العاده های شغلی ، دریافتی فرهنگیان از ۵۵ تا ۹۵ درصد این  به این سه آیتم و رتبه های آنها بستگی دارد، بنابراین میزان دریافتی متفاوت است و نمی توان محاسبه کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش آیین‌نامه رتبه بندی را روز ۲۴ فروردین ماه در اختیار هیات دولت قرار داد.

طرح رتبه بندی معلمان نیز از دیگر اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.

هرچند که زمزمه اجرای رتبه بندی معلمان نیز از سال ۹۷ به گوش می رسید اما وزارت آموزش و پرورش بررسی و رفع ایرادات لوایح این طرح را در چند ماه گذشته برای همه معلمان رسمی و پیمانی به کار گرفت.

این طرح پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، به شورای نگهبان رسید که در آنجا به برخی از لوایح ایراداتی وارد شد که اول اسفند ماه سال ۱۴۰۰ اعلام کردند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را رفع کردند و در نهایت معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی اشکالات شورای نگهبان با لایحه رتبه‌بندی معلمان را برطرف و ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ تعیین کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =