اظهارات تازه ترامپ درباره تلفات سربازان آمریکایی

دونالد ترامپ با سوء استفاده از حمله نژادپرستانه روز گذشته در بوفالوی آمریکا، مدعی شد در ۱۸ ماه از جنگ در افغانستان، هیچ سرباز آمریکایی کشته نشد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با سوء استفاده از حمله نژادپرستانه روز گذشته در بوفالوی آمریکا، مدعی شد در ۱۸ ماه از جنگ در افغانستان در دوران ریاست جمهوری او، هیچ سرباز آمریکایی کشته نشد.

بیشتر بخوانید

افشای جاسوسی آمریکا از خبرنگار گاردین

وی در یک سخنرانی در شهر آستین تگزاس با ارائه یک آمار گمراه کننده، ادعا کرد ما در ۱۸ ماه از جنگ افغانستان در دوران ریاست جمهوری من، هیچ سربازی را از دست ندادیم و من در آن زمان همچنان به گفتگو با «ملا عبدالغنی برادر» از رهبران طالبان ادامه می دادم.

اینسایدر گزارش داد ترامپ این ادعاها را اندکی پس از حمله مسلحانه یک جوان ۱۸ ساله به سوپرمارکتی در شهر بوفالوی آمریکا که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد، مطرح و اظهار کرد اتفاقی که در بوفالو افتاد واقعا تراژدی بود.  

این ادعای نادرست ترامپ در حالی مطرح شد که اصلا مشخص نیست کدام دوره زمانی ۱۸ ماهه منظور ترامپ بوده و به همین دلیل اینسایدر تلاش کرد تا در اسناد طبقه بندی شده، صحت ادعای ترامپ را بررسی کند، اما پاسخی دریافت نکرد.

یو اس ای تودی نیز در پاسخ به درستی ادعای ترامپ گفت: شاید منظور ترامپ از این ۱۸ ماه، همان دوره زمانی فوریه ۲۰۲۰ تا آگوست ۲۰۲۱ باشد که طرفدارانش بدون هیچ سند و مدرکی این ادعا را در شبکه های اجتماعی مطرح کردند اما پنتاگون تایید کرد که در همین برهه زمانی نیز ۴ سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شدند که نیمی از این مدت نیز، در دوران ریاست جمهوری بایدن بوده است.

براساس این گزارش، اگر منظور ترامپ ۱۸ ماه پایانی ریاست جمهوری اش یعنی از جولای ۲۰۱۹ تا ژانویه ۲۰۲۱ بوده، باز هم آمار اشتباه داده زیرا تنها در سال ۲۰۲۰، ۱۱ سرباز آمریکایی و در کل ۱۸ ماه، در مجموع ۲۲ سرباز آمریکایی در افغانستان جان خود را از دست دادند.

کد خبر: 1140729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =