فروش سلاح به تروریست‌های حاضر در ادلب سوریه توسط ترکیه

منابع محلی حاضر در ریف ادلب خبر داد که نظامیان ترکیه چندین کامیون حامل سلاح به تروریست‌های «هیئة تحریر الشام» فروختند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، منابع محلی حاضر در ریف ادلب واقع در شمال غرب سوریه، از همکاری نظامیان ترکیه با تروریستهای «هیئة تحریر الشام» خبر دادند. گروه تروریستی جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده این ائتلاف است.

بیشتر بخوانید

 رشد ۳۴ درصدی صادرات ترکیه به اسرائیل

شبکه خبری المیادین به نقل از این منابع گزارش داد، به تازگی عملیات خرید و فروش سلاح بین تروریستهای تحریر الشام و افسران ترکیه‌ای صورت گرفته است.

به گفته این منابع، این برای نخستین بار نیست که تروریستها از نظامیان ترکیه سلاح خریداری می‌کنند، ولی این بار، این مسئله علنی شده است؛ زیرا چند دستگاه کامیون از اردوگاه «المسطومه» خارج شد.

این منابع خبر دادند، نظامیان ترکیه از این اردوگاه به عنوان پایگاه نظامی خود استفاده می‌کنند. کامیونها نیز حامل پرچمهای تحریر الشام بودند که پس از خروج از اردوگاه، به سمت شهر ادلب رفتند.
به گفته این منابع، در جریان تخلیه چند جعبه مهمات از این کامیونها، مشخص شد که تروریستها از نظامیان ترکیه سلاح خریده‌اند. عناصر تحریر الشام نیز در هنگام عبور این کامیونها، بر روی پشت بام ساختمانها مستقر بودند تا محموله سلاح تحویل داده شود.

این در حالی است که تروریستهای وابسته به ترکیه در سوریه، چند روز پیش، مراسم تشییع پیکر شهدای دفاع محلی در شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهراء را هدف حمله خمپاره‌ای و راکتی قرار دادند.

 در این حمله یک کودک سوری به شهادت رسیده و یک نفر دیگر زخمی شد. تروریستها مینی‌بوس حامل نیروهای دفاع محلی ارتش سوریه را در بین منطقه «نبل» و «الزهراء» را هدف قرار دادند که در پی آن ۱۲ نفر از این نیروها کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند. این نیروها حین انتقال از نقطه درگیری در محور «عینجاره» واقع در غرب استان حلب هدف قرار گرفتند.

شهرک‌های نبل و الزهراء  دو شهر مهم شیعه نشین سوریه‌ در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر حلب و ۲۵ کیلومتری مرز ترکیه و در حاشیه اتوبان بین المللی حلب ـ ترکیه است که  طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ و در جریان بحران سوریه توسط گروه‌های تروریستی محاصره شده و اهالی آنجا از زن و مرد و پیر و جوان با وجود رنج و دشواری بسیار دلیرانه مقاومت کردند تا در نهایت، آنجا به دست ارتش و نیروهای مردمی سوریه آزاد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =