تولید پانسمان پیشرفته نانو لیفی برای اولین بار در کشور

مدیر عامل شرکت نانو ساختار کنعان از تولید پانسمان پیشرفته نانو لیفی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این محصول باعث ترمیم سریع زخم ها می شود و از ایجاد عفونت جلوگیری می کند.

عادله قلی پور کنعان  در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره محصولی که به خاطر آن در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده است، اظهار کرد: پانسمان پیشرفته نانو لیفی و پانسمان پیشرفته نانو لیفتی برای ترمیم زخم های پوستی یک محصول بر پایه دانش بنیان بوده که بر اساس نیازهای جامعه تولید شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دیابت و زخم های ناشی از آن در ایران و جهان شیوع پیدا کرده است، گفت: این زخم ها علاوه بر اینکه باعث ایجاد درد و رنج برای بیمار می شوند، درمان آنها هزینه های گزافی برای بیماران به همراه دارد. در این راستا به صورت سالانه در ایران حدود 2 هزار میلیارد تومان هزینه درمان کلینیکی زخم های دیابتی می شود که رقمم قابل توجهی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه پزشکان مرگ و میر ناشی از زخم های دیابتی را با بیماری سرطان به یک میزان می دانند، گفت: افراد مبتلا به دیابت معمولا دچار بیماری های قلبی-عروقی و رشته های عصبی به ویژه در ناحیه پا می شوند. همچنین به دلیل عدم خون رسانی کافی به پاها، روند ترمیم و بازسازی این زخم ها به کندی پیش می رود که در نتیجه طولانی بودن این روند عفونت در نواحی زخم ها  در افراد مبتلا بسیار رایج است.

تولید پانسمان ضد باکتری برای زخم های دیابتی

وی با بیان اینکه پانسمان پیشرفته با بهره گیری از فناوری نانو و استفاده از مواد و عصاره های طبیعی برای ترمیم زخم های ویژه افراد دیابتی است، گفت: پانسمان پیشرفته نانو لیفی و پانسمان پیشرفته نانو لیفتی برای ترمیم زخم های پوستی می تواند تحولی شگرفت در این حوزه را ایجاد کند و روند بهبود و درمان را کوتاه کند.

قلی پور کنعان با تاکید بر اینکه این پانسمان بسیار به پوست طبیعی انسان شباهت دارد، گفت: این پتانسمان به علت اینکه ریز ساختاری مشابه فیبر بافت ها طبیعی بدن انسان دارد، زمانیکه بر روی پوست قرار می گیرد از سوی دستگاه ایمنی پس زده نمی شود و به ترمیم زخم نیز کمک می کند.

مدیر عامل شرکت نانو ساختار کنعان اضافه کرد: این محصول ساختاری فیبری و متخلخل دارد در نتیجه تنفس پوستی به خوبی صورت می گیرد و همچنین مواد استفاده شده در این پانسمان قابلیت ضد عفونی کننده دارند و از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند. همچنین خون رسانی به سطح زخم را افزایش می دهند و به ترمیم بافت ها کمک می کند. 

وی پانسمان پیشرفته نانو لیفی را پانسمانی کاربردی برای حوزه پزشکی دانست و گفت: این محصول دانش بنیان بوده و در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز و تاییدیه از سازمان های غذا و دارو و تجهیزات پزشکی است. البته این محصول از ستاد نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوزهای لازم را دریافت کرده است. 

قلی پور کنعان با بیان اینکه پانسمان پیشرفته نانو لیفی برای اولین بار در کشور تولید شده است، گفت: دو یا سه شرکت در کشور در این حوزه فعالیت انجام می دهند؛ اما نوع پژوهش و تولید محصولات آنها از نظر ساختاری کاملا متفاوت است. به این معنا که سایر محصولات در این حوزه بر پایه هیدروژنی است؛ اما محصول شرکت نانو ساختار کنعان براساس ساختار نانو فیبر است. همچنین مشابه این محصول در جهان نیز وجود دارد که بر اساس نوع دیکری از نانو فناوری در پلیمرها با نام کیتو فیبر است. البته این محصول در جهان نیز بسیار نوین بوده و به تازگی به مرحله تولید رسیده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1140795

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =