ترسیم شکل نوینی از اشتغال‌زایی در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی

رویداد ملی گام دوم در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از هرچیز یک حرکت نوین در جهت تحقق اصل کارآفرینی و تبیین زیرساخت‌های توسعه و ارتقای سیاست های کلان این دانشگاه است.

گروه دانشگاه ایسکانیوز، رویداد ملی گام دوم در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از هرچیز یک حرکت نوین در جهت تحقق اصل کارآفرینی و تبیین زیرساخت‌های توسعه و ارتقای سیاست های کلان این دانشگاه است که برمبنای تخصیص فضا، رویکردهای آموزشی راهبردی برای طرح ایده‌ها و خلاقیت‌های کارآفرین با مختصات اصولی فعالیت های نوآورانه است.

در این راستا، تفکیک گروه‌های پژوهشی، استارت آپ و ایده‌های خلاق به منظور جهت‌دهی و پویایی رشته‌های دانشگاه آزاد در عرصه‌های فناورانه و نوآوری‌های فردی و جمعی و سپس تثبیت وضعیت هرکدام از کارگروه‌ها به شکل شناسنامه‌دار، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای حقوقی و هویتی این فعالیت‌ها در جهت هم افزایی ملی و ارتقای گام صعودی در راستای به‌ورزی و بهینه‌سازی چشم اندازهای کارآفرینانه است.

یکی دیگر از مواد مهم این رویداد، اتصال سرمایه گذاران و ایده پردازان است که رویداد گام دوم دانشگاه آزاد، با روند آموزش و توان افزایی دانشجویان از طریق تربیت نیروی متخصص در این حوزه، پیشگام خواهد بود و در آینده بدون شک، ابعاد وسیع‌تری پیدا خواهد کرد و همکاری نهادها و سازمان های دیگر را نیز در بر خواهد گرفت؛ لذا در بردارنده شکل نوینی از سیستم اشتغال زایی است که برای آینده کشور، امری حیاتی و جدی است.

از دیگر سو، این رویداد، واجد هویت اجرایی و بیرونی است که پیوندهای مستمری را با واحدهای عملیاتی ایجاد کرده و دانشجویان متخصص را از طریق جذب و سازمان دهی به بدنه کاربردی و راهبردی توسعه شبکه‌های پایدار کارآفرینی مرتبط می‌سازد، به این منظور حمایت از ایده‌های کارآفرینانه، گامی موثر در این راستاست که به یقین، مورد اقبال طیف زیادی از نواندیشان طرح های فناورانه، علمی و پژوهشی و نیز دستگاه های حامی و متولیان امر قرار خواهد گرفت.

رویداد ملی گام نو دانشگاه آزاد، در ساختار آموزشی و فضای اشتغال‌زایی کشور، یکی از بهترین حرکت‌های زیرساختی است که سعی دارد خلاء موجود در این حوزه را که کماکان در سالیان اخیر، فعالیت مجریان طرح‌ها  و ایده‌پردازان را تحت الشعاع قرار می‌داد، جبران نموده و مسیری نو به سمت تولید، پویش و کارآفرینی خردمندانه، مدیریتی و راهبردی باشد.

آن‌چه بیش از هرچیز حائز اهمیت است، بررسی دستاوردهای این رویداد از ابتدا تا انتهای این کلان پروژه است که گمان می‌رود، تحقیقات جامع در این حوزه به صورت هدفمند انجام شده  و باید منتظر نتایج مثبت و گام‌های موفق این رویداد بود.

 عضو هیئت علمی گروه صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر

کد خبر: 1140797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =