دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی اثرگذار است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک عنصر جدی و اثرگذار در نظام آموزش عالی است، گفت: این دانشگاه توانسته رتبه ۴ نانو و رتبه ۴۳ مکانیک را از آن خود کرده و در بسیاری از رشته‌های مهندسی رتبه‌های زیر ۷۵ جهانی را از آن خود کند. به‌همین دلیل هیچ‌گونه تبعیض علیه دانشگاه آزاد اسلامی را نمی‌پذیرم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر به استان همدان، در نشستی سه ساعته، با اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 طهرانچی در این نشست با ارائه سخنانی با موضوع «تحول در سازمان یا سازمان تحول» گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۹۳ سالانه تعداد ۱۵۰ هزار نفر از تعداد دانشجویان آن کاهش می‌یافت؛ به‌طوری که جمعیت دانشجویی دانشگاه به یک میلیون نفر رسیده بود. ایجاد سامانه‌های آموزشی منجر به انسجام‌بخشی و انضباط مالی دانشگاه آزاد اسلامی شد و توانستیم اعتماد مردم به دانشگاه را برگردانیم، به طوری که طی دو سال گذشته با اصلاح شیب نزولی جمعیت دانشجویی، شاهد افزایش سالانه ۱۰۰ هزار دانشجو هستیم و اکنون تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است که این موضوع با توجه به شرایط کرونایی، یک دستاورد بزرگ  است.

وی با قدردانی از همراهی و به میدان آمدن همه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در مدت دو سال همه‌گیری کرونا، تصریح کرد: اسفند ۱۳۹۸ ما در دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه‌ای صادر کردیم و از ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ به عنوان دانشگاه پیشگام آموزش مجازی را ادامه دادیم. همه اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی نشان دادند که پای این دانشگاه ایستاده‌اند و نگذاشتند پرچم آموزش پایین بیاید.  مردم به دانشگاه آزاد اسلامی اعتماد دارند و همچنان پشتیبان آن هستند.

همه تلاش مجموعه مدیریت  دانشگاه، حفظ کرامت و بهبود معیشت اعضای هیأت علمی و کارکنان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه همه تلاش مجموعه مدیریت این دانشگاه، حفظ کرامت و بهبود معیشت اعضای هیأت علمی و کارکنان است، گفت: ما به آینده دانشگاه آزاد اسلامی امیدواریم.  تغییر و تحول در دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند تحول جدی در آموزش عالی کشور رقم بزند. دانشگاه آزاد اسلامی یک عنصر جدی و اثرگذار در نظام آموزش عالی است به طوری که توانسته رتبه ۴ نانو و رتبه ۴۳ مکانیک را از آن خود کرده و در بسیاری از رشته‌های مهندسی رتبه‌های زیر ۷۵ جهانی را از آن خود کند. به همین دلیل هیچ‌گونه تبعیض علیه دانشگاه آزاد اسلامی را نمی‌پذیرم، چرا که به این مجموعه اعتماد کامل دارم و معتقدم دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند آینده روشنی را رقم بزند.

 طهرانچی با تأکید بر لزوم احیای رشته‌های مهندسی، تصریح کرد: تعداد دانشجویان مهندسی و فناوری هر کشور، قدرت اقتصاد دانش بنیان آن را تعیین می‌کند، اما در کشور ما شاهد کاهش رغبت جوانان به رشته‌های ریاضی فیزیک هستیم به طوری که تنها ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در کنکور، در رشته ریاضی هستند و اگر این روند ادامه پیدا کند، به کاهش تعداد دانشکده‌های مهندسی می‌انجامد. بنابراین یکی از برنامه‌های جدی دانشگاه آزاد اسلامی، احیای رشته‌های مهندسی است. دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای موفق طرح پویش، نشان داد که می‌توان رشته‌های فنی مهندسی را احیا کرد. به عنوان نمونه رشته مهندسی شیمی واحد زنجان که سال‌ها تعطیل شده بود، با اجرای طرح پویش اشتغال احیا شد و اکنون بسیاری از صنایع شوینده متقاضی جذب دانشجویان رشته مهندسی شیمی این واحد شده‌اند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در کنار بسترسازی، یک الزام مهم برای تحول است، گفت: یکی از اتفاقات جدید که در دانشگاه آزاد اسلامی رقم می‌خورد، صدور «بیانیه نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی» بود که پس از تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد و این رویکرد جدید دانشگاه است که بجای بخشنامه به مدیران، بیانیه به اعضای هیات علمی می‌دهد، چرا که معتقدیم اراده فرد فرد مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در نگاه تحولی مهم است و باید دانشگاه را در کنار هم بسازیم.

دانشگاه آزاد اسلامی به تعلیم و تربیت فرهنگی، اجتماعی و مهارتی دانشجویان توجه ویژه دارد

طهرانچی با بیان اینکه ماهیت علم و فناوری و دانشگاه تغییر کرده است، تصریح کرد: معتقدیم باید با غلبه بر بحران‌های پیش‌رو، کارکرد تربیتی محیط آموزش را احیا کرده و از نگاه تک‌ساحتی به نگاه چندساحتی در مأموریت دانشگاه عبور کنیم، چرا که به عقیده ما؛ علم تک‌ساحتی نیست و دانشگاه باید در کنار بینش، دانش و گرایش نیز به جوانان بیاموزد. دانشگاه آزاد اسلامی به تعلیم و تربیت فرهنگی، اجتماعی و مهارتی دانشجویان توجه ویژه دارد.

لازم به ذکر است پس از سخنرانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی  ا عضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی  سؤالات، پیشنهادات، مسائل و... را مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =