قرارداد ۴ میلیون دلاری شرکت فناور دانشگاه آزاد با صنایع دفاعی کشور

فناور برتر ۱۴۰۰ وزارت علوم و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد از قرارداد ۴ میلیون دلاری شرکت فناور دانشگاه آزاد با صنایع دفاعی کشور خبر داد.

امیر اسماعیلی ابهریان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که نیاز کشور به قطعات یدکی در شرایط تحریم، سبب شد که فکر ساخت قطعاتی برای نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی و صنایع هوایی شکل بگیرد، اظهار کرد: در این راستا، گروه رویال صنعت شروع به نقشه‌برداری و ساخت این قطعات کرد.

مدیرعامل شرکت رویال صنعت سامانه با اشاره به این که این گروه صنعتی مجموعه‌ای از چند شرکت است که سال ۸۷ فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: کار ما با مهندسی معکوس در حوزه الکترونیک شروع شد و به تدریج به طراحی تغییر کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد گرمسار در ادامه خاطرنشان کرد: تولید سنسور اکسیژن یکی از محصولات شرکت ماست که تجاری‌سازی آن از حدود چهار سال پیش شروع شد و و تاکنون ۵۰۰ هزار سنسور به مجموعه سایپا تحویل داده‌ایم.

وی با تصریح بر این که ۲۰۰ نفر نیروی انسانی در مجموعه ما مشغول هستند که حدود ۷۰ درصد در بخش R&D کار می‌کنند، گفت: فعالیت مجموعه در حوزه الکترونیک، مکانیک بوده و اخیرا هم حوزه مواد و متریال به مجموعه ما اضافه شده است.

اسماعیلی درباره فعالیت‌های بین‌المللی گروه رویال صنعت، بیان کرد: مجموعه دفتری در آنکارا ترکیه دارد که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت در حوزه نور و انرژی است. برنامه داریم که تا چند ماه آینده قطعات را تولید و به ترکیه ارسال کنیم، این قطعات در ترکیه مونتاژ و از آنجا به اروپا صادر شود.

دانشگاه آزاد از تعداد استادان صنعتی خود بی‌خبر است

فناور برتر ۱۴۰۰ وزارت علوم با تاکید بر این که بیشترین تعداد عضو هیئت علمی صنعتی ایران در دانشگاه آزاد هستند؛ اما دانشگاه از این موضوع بی‌خبر است، یادآور شد: این موضوع یکی از نقطه ضعف دانشگاه آزاد است که هیچ پایشی در زمینه فعالیت‌های خارج از دانشگاه استادان ندارد. متاسفانه دانشگاه اطلاع ندارد که چند نفر از استادان خارج از دانشگاه فعالیت صنعتی دارند و تا چه حد موفق هستند.

وی افزود: رویال صنعت ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد با مجموعه سایپا، حدود ۶۰ میلیارد تومان قرارداد با مجموعه کرمان خودرو و حدود ۴ میلیون دلار قرارداد با صنایع هوایی وزارت دفاع دارد.

اسماعیلی با بیان این که دانشگاه فضای کار را در اختیار شرکت گذاشته است، یادآور شد: البته با توجه به کاهش تعداد دانشجویان و وجود فضای فیزیکی زیادی در اختیار دانشگاه، این امکان وجود دارد که فضای بیشتری در اختیار صنعت قرار بگیرد.

گفتنی است، امیر اسماعیلی ابهریان اولین عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد است که در ۲۰ سال گذشته به عنوان فناور برتر کشور از سوی وزارت علوم شناخته شده‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =