بازگشایی سفارت هند در افغانستان

منابع هندی به نقل از دولت این کشور خبر دادند که دهلی نو به‌دنبال بازگشایی سفارت خود در افغانستان است اما فعلا برنامه‌ای برای به‌رسمیت شناختن طالبان ندارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع هندی اعلام کردند دولت این کشور در حال بررسی امکان بازگشایی سفارت خود در افغانستان در آینده نزدیک است، اما برنامه‌ای برای برسمیت شناختن دولت طالبان ندارد.

«ایندین اکسپرس» به نقل از منابع آگاه نوشت که تیمی از مقامات امنیتی هند در ماه فوریه برای ارزیابی وضعیت میدانی به کابل پرواز کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

دعوت طالبان از اشرف غنی برای حضور در مجمع افغانستانی‌ها

این منابع افزودند که طرح بازگشایی شامل اعزام دیپلمات‌ها در سطوح عالی نمی‌شود و سفارت احتمالاً فقط با پرسنل برای اهداف ارتباطی که ممکن است به خدمات کنسولی گسترش یابد، کار خواهد کرد.

هند سفارت خود در کابل را در 17 آگوست، یعنی دو روز پس از تسلط طالبان بر افغانستان، به دلیل بیم به خطر افتادن دیپلمات‌های این کشور تعطیل کرد.

به نوشته ایندین اکسپرس، این تصمیم به دنبال برگزاری نشست شانگهای در پایتخت هند که در آن افغانستان مهمترین موضوع این نشست بوده و این در حالی است که هند تنها کشور در این نشست بوده که نمایندگی رسمی در افغانستان نداشته است.

به دنبال این نشست هند تصمیم گرفته است که برای داشتن نمایندگی در افغانستان تجدید نظر کند و این تصمیم را در راستا منافع این کشور دانسته است.

تاکنون 16 کشور نمایندگی خود را در افغانستان فعال کرده و اعلام کردند که با طالبان بدون به رسمیت شناختن این گروه ارتباط خواهند داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1140885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =