ضرورت حمایت دولت و مجلس از برگزیدگان رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرعامل شرکت سپید سولار انرژی اردبیل بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از برگزیدگان رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شرکت سپید سولار انرژی مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد اردبیل در حوزه برق الکترونیک و انرژی های خورشیدی فعالیت دارد که به عنوان یکی از شرکت های فناور و خلاق در بخش ملی رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارد.
حسین هراسی مدیرعامل شرکت سپید سولار انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: شرکت سپید سولار انرژی مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد اردبیل در حوزه برق الکترونیک و انرژی‌های خورشیدی فعالیت دارد. از فعالیت‌های این مجموعه  طراحی و ساخت، مونتاژ و تولید انبوه پروژه‌های الکترونیکی است و در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی پتانسیل سنجی، مشاوره، طراحی و اجرای نیروگاه خورشیدی مشغول است.

ضرورت حمایت دولت و مجلس از برگزیدگان رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی تا حدودی از دانشگاه نسل اول و دوم به دانشگاه نسل سوم و چهارم یعنی دانشگاه کارآفرین، مسئله‌گرا در حال حرکت است که این رویداد ملی گام دوم می‌تواند کار بسیار بزرگ و ارزنده‌ای باشد. طی سال‌های گذشته متاسفانه با توجه به عدم حمایت دولت و مجلس از دانشگاه آزاد و عدم اعتماد صنعت به دانشگاه باعث مشکلاتی شده است که باعث دلسردی اعضای هیات علمی و به تبع آن دانشجویان شده است.
هراسی با اشاره به مهمترین اقدامات مورد نیاز در گام دوم دانشگاه، تصریح کرد: انتظار می رود حمایت دولت و مجلس از برگزیدگان رویداد حاصل شود و همچنین با تصویب قانون حمایت از فناوران و دانشجویان خلاق و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، تبعیضی با دانشگاه های دولتی مشاهده نشود.

فناور اردبیلی خاطرنشان کرد: پتانسیل سنجی واحد نسبت به رشته های موجود و هماهنگی بین اعضای هیات علمی و دانشجویان در مباحث تخصصی و حمایت از آنها برای تقویت اعتماد به نفس و حضور پررنگ در اجرای طرح ها و رایزنی برای جذب اسپانسر برای برگزاری رویدادها نقش بسیار مهمی در تبدیل واحد به برند خاص در یک رشته است. برای مثال رباتیک واحد قزوین به صورت مستمر تحت حمایت بانک ها و موسسات، پژوهشکده‌ها و کارخانجات بزرگ است و بدون دغدغه مالی قدم در راستای اهداف واحد برمی دارد.

مدیرعامل شرکت سپید سولار انرژی اردبیل ادامه داد: از ماموریت های دانشگاهی اردبیل در حوزه گردشگری سلامت، آب های معدنی و مناطق توریستی است که در کنار این طرح ها رشته های پیشران صنعت همچون برق، آب هم فعالیت دارند و امید است که با توجه به شعار سال و گام دوم انقلاب و حمایت های دولتی این حوزه های تخصصی در منطقه ما افزایش یابد.

ضرورت حمایت دولت و مجلس از برگزیدگان رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی

هراسی تبدیل شدن شرکت سپید سولار انرژی به شرکت دانش بنیان و تولید دانش بومی را هدف اصلی خود برای حضور در رویداد گام دوم عنوان کرد و گفت: امید می رود ارگان های مربوطه حمایت های لازم برای تسهیل گری تبدیل به شرکت های دانش بنیان را داشته باشند و تسهیلات پژوهشی در اختیار واحدها قراردهند که باعث رشد و شکوفایی صنعت شود.
وی اضافه کرد: با تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه، می‌توان در راستای تحقیق و توسعه صنعت قدم برداشت تا از خروج ارز از کشور جلوگیری و به تولید و اشتغال کمک کرد.


خبرنگار:علی انوار

انتهای خبر/

کد خبر: 1140954

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =