روغنی که سموم بدن شما را کاملا پاکسازی می‌کند

یکی از فواید مهم مصرف "این روغن" پاکسازی سموم و رسوبات از کبد و بدن در تمامی بیماریها به‌ویژه رفع اثرات آلودگی هواست. با برنا همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از میوه‌هایی که هم در درمان بسیاری از بیماریها و هم در پیشگیری از جایگاه بسیار ویژه‌ای در طب سنتی برخوردار است "زیتون" و محصولات فراوری‌شده از آن است.

در قرآن کریم و منابع روایی نیز از زیتون و خواص آن به‌صورت ویژه و مؤکد یاد شده است؛ خوشبختانه سرانه مصرف زیتون در کشورمان بالاست و در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

خواص ترکیب انجیر خشک و روغن زیتون برای سلامت بدن

شاید باید در قالب ده‌ها مطلب مجزا به خواص زیتون و اثرات آن در درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها گفت و نوشت، اما در این مطلب، فقط به یکی از فراورده‌های زیتون یعنی "روغن زیتون" اشاره شده که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

یکی از فواید مهم مصرف "روغن زیتون" پاکسازی سموم و رسوبات از کبد و بدن در تمامی بیماریها به‌ویژه در رفع اثرات آلودگی هواست و می‌توان به‌همراه آب نارنج یا آبِ لیموی تازه از آن روی سالاد مخلوط کاهو و کمی رنده هویج استفاده کرد.

زیتون هم غذاست و هم دواست

پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله درباره خواص زیتون می‌فرمایند: "زیتون را بخور و آن را بر بدنت بمال زیرا هرکس آن را بخورد و بر بدنش بمالد، شیطان چهل روز به وی نزدیک نمی‌شود".

همچنین امام رضا(ع) فرمودند که غذای خوبی است, دهان را خوشبو و بلغم را برطرف می‌سازد, صورت را صفا و طراوت می‌بخشد, اعصاب را تقویت می‌کند، بیماری و درد را از میان می‌برد و آتش خشم و غضب را فرو می‌نشاند.

امام صادق(ع) نیز فرمودند: محبوبترین غذاها نزد رسول خدا(ص) سرکه و زیتون بود که غذای انبیاست.

پیامبر اکرم(ص) نیز فرمودند: روغن زیتون برطرف‌کننده صفرا و بلغم, مقوی اعصاب, نیکوکننده اخلاق و باعث پاکی نفس و از بین برنده غم و اندوه است.

خواص روغن زیتون

ــ سلامت شریان‌ها را تأمین می‌کند.

ــ کلسترول مضر خون را کاهش می‌دهد.

ــ دارای ریزمغذی‌هاست و ویتامین E بالا دارد.

ــ به‌لحاظ دارا بودن خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی, مفیدترین عامل برای کاهش ابتلا به سرطان و بیماری قلبی است.

ــ روغن زیتون سیستم گوارش را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =