تحول در صنعت دام‌و طیور با استفاده از جلبک‌های کاربردی

ایده‌پرداز و پژوهشگر شرکت‌های دانش بنیان گفت: اغلب جلبک‌ها در صنایع غذایی کاربرد دارد، با کمک این جلبک‌ها می‌توان در بخش کاربردهای دام و طیور تحولی را ایجاد کرد.

حسن مزارعی ایده‌پرداز و فعال در زمینه شرکت‌های دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در حوزه جلبک و زیست بوم از قابلیت اشتغال خوبی برخوردار است، به طوری که تاکنون ۲۵ ایده ثبت‌ نام شده و با صاحبان کسب و کار تماس گرفته شده است.

وی افزود: در پیش رویداد عصر امید، ارزیابی اولیه در زمینه برگزاری سه کارگاه برای صاحبان ایده و محصول در نظر گرفته شده است که شامل سرمایه‌گذاری، بوم کسب و کار و نحوه تدوین برنامه‌های بازرگانی به همراه گارگاه آموزشی است.

مزارعی با بیان اینکه در این حوزه مقوله جذب سرمایه‌گذاری و  خطر پذیر از اهمیت برخودار است، ادامه داد: ایده‌ها و رویدادها در جذب سرمایه ایجاد شده و فرآینده سرمایه‌گذاری با اطمینان و خروجی بیشتر همراه است.

به گفته وی، این رویداد در حوزه جلبک و زیست بوم استان بوشهر جا افتاده و ایده‌های محصولات مناسب وجود داشته که از قابلیت اشتغال و ارزش افزوده مناسبی برخوردار است.

برگزاری رویداد از طریق جذب سرمایه گذار موثر است

این پژوهشگر تاکید کرد: اگر بتوان از طریق جذب سرمایه ایده‌ها را بیشتر پیش برد، طبیعتا خروجی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت حداکثری همراه است. البته این اقدامات از سوی صندوق علمی و فناوری دانشگاه حمایت‌ شده و با خروجی بیشتری می‌توان آن را دنبال کرد. دانشجویان با خلاقیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف مخصوصا جلبک و ساخت تجهیزات مرتبط دارند، اقدامات لازم را انجام داده‌اند. در این راستا می‌توان با جذب سرمایه‌گذار رویداد را موثرتر کرد.

صنعت جلبک یک اقدام نوظهور است

این پژوهشگر با بیان اینکه صنعت جلبک در استان بوشهر یک صنعت نوظهور است، افزود: این صنعت در حوزه‌های مختلف می‌تواند موثر باشد. هم‌اکنون صنعت و بازار کار در حوزه‌های آرایشی و بهداشتی، صنایع غذایی، ریزجلبک برای غذای دام و طیور مطرح شده و تیم‌های متعدد، ریزجلبک‌ها را متناسب با غذای دام و طیور ارائه داده‌اند، در نهایت جلبک با قیمت تمام شده به بازار ارائه داده می‌شود تا بتواند بازار را اخذ کند.

مزارعی با بیان اینکه فعالیت‌ها در زمینه جلبک و ریز جلبک امیدوار کننده است، گفت: به‌کارگیری جلبک در صنایع غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش شده تولید با قیمت مقرون به صرفه باشد. هم‌اکنون قیمت ریزجلبک‌ها در مشتقات حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است.

تحول در صنعت دام‌و طیور از طریق بکارگیری جلبک‌های کاربردی

این پژوهشگر اظهار کرد: اغلب جلبک‌ها در صنایع غذایی کاربرد دارد، با کمک این جلبک‌ها می‌توان در بخش کاربردهای دامی می‌توان اقدامات را به جلو برد و در بخش دام و طیور ورود پیدا کرد. این بخش ارزش افزوده مناسبی دارد و می‌توان با کمک آن تحولی در صنعت دام و طیور ایجاد کرد. ریز جلبک و مشتقات آن در بخش‌های متعدد همچون پرورش صدف دریایی، ماهی و غیره در چشم انداز سند دانش بنیان استان بوشهر ایجاد شده تا بتوان بازار جذاب برای جلبک و مشتقات آن را راه اندازی کرد.

این پژوهشگر  افزود: هر ساله در استان بوشهر رویدادهای متعدد برای جذب ایده‌های نو برگزار می‌شود. گروه‌های پژوهشی، هسته‌های فناور و اقدامات به نحوی نیست که ایده‌ها و محصولات رها شود؛ بلکه ایده‌ها باید به عنوان یک واحد فناور وارد مجموعه شود تا بتوان از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140967

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =