ظرفیت بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حل مسائل استان

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان استانی به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد گفت: مراکز علمی دانشگاه آزاد اسلامی که ظرفیت‌ کافی و قدرتمندی برای حل مسائل پژوهشی و فناوری استان دارد.

سیدعلی المدرسی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: رویداد گام دوم انقلاب یکی از مهم‌ترین برنامه‌های طراحی شده برای نشان دادن توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در ابعاد مختلف است.

وی ادامه داد: این رویداد با بیان توانمندی‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف فناوری، پژوهشی، هیئت علمی، کاربردی، طراحی و عرصه‌های مختلف دانش‌بنیان می‌تواند نقش بسیار ارزشمندی را در سطح جامعه برای استفاده از همه ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ایفا کند.

المدرسی در رابطه با میزان تأثیر رویداد گام دوم در استان یزد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به ۴۰ سال است که خدمات خود را در عرصه‌های مختلف به استان ارائه می‌کند و اکنون با حدود ۱۶ هزار دانشجو و ۳۵۰ عضو هیئت علمی تمام وقت، آثار و برکات بسیاری را در حوزه آموزش در استان برجا گذاشته است و به قطع می‌توان گفت سطح تأثیرگذاری این رویداد در حوزه اشتغال و دانش‌بنیان بسیار عالی خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد عنوان کرد: در حوزه کسب و کار و مهارت آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی معاونتی را تأسیس و ساز و کارها را به نحوی طراحی کرده است که دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی به صورت کامل عملیاتی بشوند سپس شرایطی را ایجاد کرده که رشته‌های مهارتی در دانشگاه شروع به فعالیت نمایند و لازم به ذکر است که در شش ماه گذشته پنج رشته مهارتی به دانشکده مهارت و کارآفرینی این واحد دانشگاهی اضافه شده است.

وی افزود: از جمله رشته‌های اضافه شده در این دانشکده‌ مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر و مهندسی حرفه‌ای معماری و رشته‌های بسیاری در زمینه طلاسازی، مکانیک خودرو و همچنین داروها و صنایع شیمیایی بوده است.

المدرسی بیان کرد: ما برای ایجاد تمرکز در رویداد گام دوم باید در حوزه مهارت و کارآفرینی مدارس عالیه مهارت را تشکیل دهیم و سپس با راه‌اندازی طرح‌ پویش و توسعه مراکز مدیریت شغلی برای دانشجویان فرصتی ایجاد ‌کنیم تا آن‌ها را به سمت آن‌چه که در واقع استعدادشان است، هدایت کنیم.
 
 به گفته او، تأسیس مدارس مهارتی مانند مهارت طلاسازی، مهارت گردشگری و سبک زندگی به عنوان اولین مدارس تخصصی این حوزه در آینده عملیاتی خواهد شد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به موضوعات اصلی رویداد گام دوم در استان یزد گفت: رویداد گام دوم در استان حول محورهای رباتیک، نساجی، هنر، حسابداری، گردشگری و موارد مشابه کسب و کار بوده و ورود حوزه رویداد به مبحث گردشگری در استان که یزد را به عنوان شهر جهانی و محل انتخابی بسیاری از گردشگرهای خارجی و داخلی مطرح ساخته است. 

وی ادامه داد: تعالی مجموعه دانشگاه و ورود آن به حوزه مهارت در حال حاضر با رویداد گام دوم شکل دیگری به خود گرفته و مباحث مرتبط با پژوهش و فناوری و نکات حساسی که وجود دارد کامل‌کننده گفته‌های بنده است.

المدرسی تاکید کرد: در رویداد گردشگری حدود بیست تیم را مورد ارزیابی قرار دادیم و ایده‌های آن‌ها را مفصل به همراه هیئت داوران بررسی کردیم، سپس با دعوت و کمک گرفتن از صنایع مختلف گردشگری و متخصصین آن‌ها سه فعالیت بسیار شاخص را در عرصه‌های مرتبط انتخاب کردیم و در حال کار، روی آن‌ها هستیم تا در برنامه تهران که قرار است خرداد ماه برگزار شود عرضه کنیم.

او در پایان گفت: در رابطه با رویداد باید عرض کنم که استاندار و فرماندار محترم، مسئولین شهری و شورای شهر به این ظرفیت‌ها باید توجه کنند و به هیچ عنوان نباید پژوهشی از داخل استان به مراکز علمی خارج از استان سپرده شود، زیرا که مراکز علمی داخل استان ظرفیت‌های لازم را دارا هستند، به ویژه مراکز علمی دانشگاه آزاد اسلامی که ظرفیت‌های کافی و قدرتمندی برای حل مسائل پژوهشی و فناوری استان دارند.

خبرنگار: محمدمهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1140974

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =