بازار ارز همچنان آرام / دلار وارد کانال ۲۹ هزار تومان شد

قیمت دلار در بازار آزاد با وجود جوسازی دلالان آرام است و داد و ستد دلار در بازار آزاد در کانال ۲۹ هزار تومان انجام می‌شود این در حالی است که در روزهای گذشته دلالان و اختلال‌گران در بازار ارز به مقصد خود که همانا التهاب در بازار ارز است دست نیافتند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شناسایی و انسداد حساب بانکی ۵۴۵ نفر از عوامل غیرمجاز ارزی توسط وزارت اطلاعات و اجرای طرح برخورد با عوامل معاملات غیرمجاز ارزی که موجب مسدود شدن ۹ هزار و ۲۱۹ فقره حساب بانکی با گردش بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال از جمله عملیات اخیر برای مقابله با متخلفان بوده است.

حضور رییس جمهوری در بازار و اطمینان دادن به مردم که کالای اساسی به مقدار کافی در بازار وجود دارد، ارائه آمار از ذخایر ارزی کشور توسط رئیس کل بانک مرکزی و بیان اینکه قیمت واقعی ارز پایین‌تر از بازار آزاد است از جمله سیگنال‌های مثبت به بازار ارز است.

بیشتر بخوانید:

کاهش نرخ رسمی ۲۷ ارز

همچنین در روزهای گذشته بانک مرکزی اعلام کرد که در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۵ اردیبهشت ماه امسال حدود ۴.۸ میلیارد دلار توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه شده که حدود ۱.۵ میلیارد دلار معامله شده که حکایت از عرضه کافی ارز به بازار است.

در ادامه اقدامات انجام شده سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد که سوداگران ارزی که حسب اعلام بانک مرکزی و نهادهای نظارتی اقدام به خرید و فروش غیرمجاز ارز خارج از شبکه بانکی یا صرافی‌ها کرده باشند، براساس قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول پرداخت مالیات علی‌الحساب بر درآمد می‌شوند.

 گردش مالی این دلالان ارزی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است که ۷۳۱ نفر از این دلالان ارزی فاقد سابقه مالیاتی بوده و برای نخستین بار برای آنان پرونده مالیاتی تشکیل شده است.

با توجه به مجموع اقدامات انجام شده، نرخ فروش دلار در بازار سنا ۲۵ هزار و ۶۲۰ تومان، در بازار نیما ۲۵ هزار تومان و نرخ دلار در صرافی‌های بانکی ۲۵ هزار و ۶۳۱ تومان است.

همچنین نرخ دلار در بازار آزاد در کف قیمت ۲۹ هزار و ۹۴۰ تومان و سقف قیمت ۲۹ هزار و ۹۷۰ تومان بود.

بررسی بازار حاکی از این است که تلاش دلالان و اختلالگران برای ایجاد التهاب در بازار و افزایش لجام گسیخته نرخ دلار به سرانجام نرسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =