تشکل‌های دانشگاهی ظرفیتی برای رشد دانشجویان/ پیروزی انفرادی در  رقابت‌های فرهنگی و تشکیلاتی ممکن نیست

مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی در راستای رشد دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش شورای دبیران اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دبیران تشکل‌های ذیل این اتحادیه، اعضای شورای مرکزی برگزار شد. این مراسم از تاریخ  ۲۵  تا ۲۷ اردیبهشت ماه در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی و با اهدافی مانند آموزش دانشجویان تشکیلاتی و رشد و ارتقا تشکل‌های دانشگاهیان برگزار شد.

تشکل‌های دانشجویی ظرفیتی برای رشد دانشجویان

علیرضا زارع مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست بیان کرد: باید در کار فرهنگی مجاهدت دائمی داشته باشیم. با برگزاری یک برنامه یا فعالیت کوتاه مدت، کار تمام نمی‌شود. دغدغه فرهنگ همانی است که مقام معظم رهبری فرمودند که «نیمه شب از خواب بلند می‌شوم و به فرهنگ فکر می‌کنم. یعنی از فکر و مشغله و دغدغه نتواند آرام بگیرد.»

وی ادامه داد: تفاوت مدیریت فرهنگی با مدیریت فرهنگ شاید در وجود یک (ی) باشد؛ اما در معنا دنیایی فاصله دارد. مدیریت فرهنگی همان فعالیت‌هایی است که در اجتماع صورت می‌گیرد. به این معنا که در روزهای شهادت، ولادت، برنامه‌هایی که در کشور با نمایش پوستر و همایش و یک نشست و غیره برگزار می‌شود. اما مدیریت فرهنگ یک راهبرد است که بر اساس باغبانی فرهنگ تنظیم می‌شود و قصد آن نیز تربیت فرهنگی دانشجو است.

به گفته زارع؛ می‌توانیم از یک سری ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم در دانشجو رشد را ایجاد شود، یکی از این ظرفیت‌های اثرگذار تشکل‌های دانشجویی است.

موفقیت فرهنگی در گرو فعالیت تشکیلاتی

سید حمید مهدیون رئیس اداره تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش ضمن تشکر از زحمات و برنامه‌های ارزشمند اتحادیه مجمع اسلامی این دانشگاه، پیشنهاداتی در خصوص سیاست توسعه و تقویت این  مطرح کرد.

وی با تاکید بر فعالیت تشکیلاتی تصریح کرد: کار تشکیلاتی یکی از بهترین راهبردهای موفقیت در عرصه‌های مختلف در زمان حال است. به عنوان مثال در حال حاضر به صورت انفرادی نمی‌توان در رقابت‌های فرهنگی و تشکیلاتی پیروز بود. در نتیجه راهی جز کار تشکیلاتی وجود ندارد.

مهدیون یکی از رسالت‌های مهم اتحادیه‌های دانشجویی را کمک به گسترش فضای انقلابی در جامعه دانست و گفت: این رسالت به وسیله گفتمان سازی و جریان سازی انجام پذیر است و به شرطی که در این راه همت جدی وجود داشته باشد. البته در این میان  روش های موفق جذب و سازماندهی در جریان تشکیلات نیز اهمیت بسیاری دارند.

فعالیت تشکیلاتی یعنی رشد فرهنگی و اخلاقی

مهدی عباسی مهر مدیر کل سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه در این همایش با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت بزرگی در دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: مسئولان و دانشجویانی که فعالیت تشکیلاتی انجام می‌دهند، باید برای سایرین الگو باشند و نواقص خود را رفع کنند. همچنین باید خصایص خوب اخلاقی و فرهنگی مختلف را در خود تقویت کنند؛ چرا که افراد در تشکیلات باید رشد و تعالی داشته باشند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های مثبت در دانشگاه باید ماندگار باشد. انقلاب اسلامی فکر، ایدئولوژی و نیروی انسانی دارد که دیگر کشور ها این پتانسیل را ندارند. خوشبختانه این افراد در سنگر دانشگاه ها همستقر هستند.
 

انتهای پیام/

کد خبر: 1140999

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =