خروج غیر رسمی از مرزهای افغانستان ممنوع شد

فرمانده پلیس نیمروز گفت: در پی فرمان اخیر طالبان مبنی بر ممنوعیت خروج غیرقانونی از مرزهای افغانستان به نیروهای امنیتی دستور داده شده تا با قاچاق انسان از مرزهای این کشور برخورد شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ سردار محمد ایوبی فرمانده پلیس ولایت نیمروز گفت: وزارت کشور طالبان خروج غیرقانونی از مرزهای افغانستان را ممنوع کرده و در این راستا به تمام نیروهای امنیتی در ولایت نیمروز دستور داده شده تا به هیچ عنوان به کسی اجازه خروج غیرقانونی به کشورهای همسایه داده نشود.

وی افزود: این فرمان طی 2 روز گذشته به تمام نیروهای امنیتی ابلاغ شده و قاچاقچیان در صورت مشاهده بازداشت و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

اخیرا مقامات ارشد طالبان دستوری را برای ممانعت از قاچاق انسان و خروج غیرقانونی به کشورهای همسایه صادر کرده و از همین رو نیروهای امنیتی این گروه تدابیری شدید را علیه این موضوع در ولایات‌های مرزی اتخاذ کرده‌اند.

در این راستا، وزارت کشور طالبان طی نامه‌ای به مسئولان بلندپایه در ولایات مختلف افغانستان خواسته است تا از قاچاق انسان به کشورهای همسایه جلوگیری شود.

وزارت کشور طالبان در این نامه از نیروهای امنیتی خواسته است تا در صورت مشاهده قاچاق انسان، این افراد بازداشت و برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شوند.

مسئولان امنیتی در هرات نیز اعلام کردند که تاکنون شماری از قاچاقچیان انسان را در این ولایت شناسایی و بازداشت کرده و به هیچ کس اجازه نخواهند داد تا به بصورت غیرقانونی وارد کشورهای همسایه شوند.

منبع: فارس

کد خبر: 1141037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =