هواشناسی ایران / وزش باد شدید طی ساعات آتی در برخی استان‌ها

پنجشنبه و جمعه در برخی استان‌ها وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور؛ امروز پنجشنبه در استان های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی و به صورت پراکنده در اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

همچنین جمعه در سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / گرد و غبار همچنان در آسمان کشور ماندگار است

این شرایط شنبه برای سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی پیش بینی می‌شود. علاوه بر این، شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و یکشنبه در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما (۸ تا ۱۰ درجه) انتظار می‌رود.

همچنین اوایل وقت امروز در دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج در بخش‌هایی از جنوب، شرق و شمال شرق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. این شرایط جمعه در جنوب و شمال غرب و شنبه علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، به تدریج مرکز، شرق و شمال شرق پیش بینی می‌شود.

از اواخر وقت جمعه و طی روز شنبه نیز، نفوذ گرد و خاک از کشورهای همسایه غربی به مناطق غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور دور از انتظار نیست از امروز تا یکشنبه نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر و شنبه تا دوشنبه غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =