رقابت بیش از ۳۳۱ هزار داوطلب برای ۳۵ رشته امتحانی

دومین روز برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ با رقابت بیش از ۳۳۱ هزار داوطلب برای ۳۵ رشته امتحانی دقایقی قبل آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ از صبح دیروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با رقابت داوطلبان برای رشته‌های شناور آغاز شده است و صبح امروز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه داوطلبان برای کنکور ارشد تعدادی از رشته‌های اصلی به رقابت می‌پردازند. این کنکور با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ۱۸۶ شهرستان، ۳۸۶ حوزه اصلی برگزار می‌شود.

این در حالی است که تا قبل از موعد برگزاری، داوطلبان بی‌شماری از این کنکور خواهان تعویق زمان برگزاری به دلایل مختلفی از جمله رعایت نشدن فاصله زمانی یکساله از کنکور ارشد سال گذشته تا امسال بودند، اما مسئولان دلایل معترضان را به حق ندیده و کنکور ارشد ۱۴۰۱ در موعد از پیش تعیین شده برگزار شد.

امسال در مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته هستند که شامل ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ داوطلب مرد می‌شوند.

طبق اعلام عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ اواخر خردادماه اعلام و فرآیند انتخاب رشته در اوایل تیرماه انجام می‌شود براین اساس احتمالا پس از دو سال نتایج نهایی کنکور ارشد در نیمه اول شهریورماه اعلام خواهد شد و پذیرفته شدگان اول مهر سر کلاس حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =