۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۰
دو حرکت متناقض در دو شهر

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران شاهد عجیب ترین اتفاقات ممکن بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، لیگ برتر فوتبال ایران پنجشنبه با ۷ دیدار شهرهای مختلف برگزار شد که در یکی از مهمترین دیدارها در ورزشگاه یادگار امام تبریز دو تیم تراکتورسازی تبریز و پیروزی تهران به مصاف هم رفتند که بازی به دلیل سنگ انداختن تعدادی از هواداران تراکتور و یک حرکت بچه گانه از امید عالیشاه باعث تحریک هواداران پرشمار تراکتورسازی شد و بازی بعد چند بار قطع شدن و شروع دوباره در دقیقه ۷۰ از سوی داور تعطیل شد تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره نتیجه این بازی اعلام رای کند و در دیگر بازی که بین تیم استقلال و آلمینیوم اراک در تهران برگزار شد بازی با نتیجه مساوی صفر بر صفر مساوی به پایان رسید. 

اگر بخواهیم منصفانه از کار زشت و ناشایست هواداران تراکتور سازی در این بازی پرده برداری کنیم و حرکات و علل و عوامل شروع این اتفاقات را از دیدگاه یک بیننده که سالها فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران را پیگیری می کند باید به سال‌های قبل تر رجوع کرد و ریشه دشمنی ها را در جاهای دیگر و بیرون از این بازی دنبال کنیم.

 یک ضرب المثل قدیمی هست که می گوید "اگر باد بکاری، طوفان درو خواهی کرد"

در این چند سالی که بخاطر کووید بازیهای لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار می شد و امسال یکبار فقط در هفته پنجم آن هم فقط برای دو تیم پایتخت که بعد از آن بازیها باز بدون هواداران برگزار شد تا از نیم فصل دوم قرار بر برگزاری بازیها با ۳۰ درصد تماشاگران بازیها برگزار شود که معلوم نیست چه کسانی مجوز صد در صدی تماشاگران در استادیوم یادگار امام تختی را داده‌اند؟ یا برای مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از دشمنی تیمی که سالها نزد همه تیمها و هواداران به تیم خاص شهرت یافته بود آگاه نبودند؟

آیا وقتی همه وزراء و وکلا به جای نماینده مردم بودن و مشکلات اقتصادی مردم را حل کردن در اتاق های شیشه ای خود با توییت و استوری برای بقیه هواداران سایر تیم‌ها کری می خواندند این زمان‌ها را پیش بینی نمی کردند؟

بنابراین وقتی بازی به این مهمی که یک تیم برای نایب قهرمانی می جنگد و یک تیم برای سقوط نکردن آیا بلیط فروشی کامل استادیوم یادگار امام تبریز که بیرون از شهر نیز می باشد کار حرفه‌ای و از قبل به همه جوانب مثبت و منفی آن فکر شده بود یا هدف فقط پر شدن استادیوم و قضیه اقتصادی آن برای تیم میزبان و سازمان لیگ مهم بوده است؟

در قانون نیوتن می گوید که هر عملی را عکس العملی است که در این بازی وقتی هواداران که معلوم نیست اصلا فوتبالی بوده یا برای تخلیه روحی و روانی خود به استادیوم آمده با کاپیتانی تیمی که خود را پرهوادارترین تیم ایران و بعضا آسیا می داند اینقدر باتجربه نشده که وظیفه کاپیتانی یک تیم آرامش تیم و بازیکنان خود در زمین بازی می باشد یا پرتاب سنگ های تماشاگران تبریزی به سوی آنها و تکرار کارش وقتی می داند این بازی پخش زنده است و همه حرکات بازیکنان زیر ذره بین است؟

آیا فدراسیون فوتبال یکبار برای همیشه بدون در نظر گرفتن رنگ و هواداران و بدون نام بازیکنی با یک رای قاطع یکبار برای همیشه قدرت و اقتدار خود را به نمایش می‌گذارد؟

اما در نقطه مقابل بازی تبریز که حرکات زشت و ناشایست فوتبالی در آن شاهد بودیم نباید از کار زیبای تیم باشخصیت آلمینیوم اراک و مدیران و سرمربیان و بازیکنان پر تلاشش براحتی گذشت و اول بازی با زدن تونل قهرمانی برای تیم استقلال قشنگی های فوتبال را هم نشان داد و فقط نقاط تاریک فوتبال را ندید و از تشویق هواداران استقلال و کار زیبای باشگاه آلمینیوم که بدون تحت فشار بودن از جانب کسی با میل و اراده باشگاهی خود این حرکت زیبا را برای سال های بسیاری در اذهان افکار عمومی به یادگار گذاشتند.

فوتبال ورزشی گروهی که بدون حضور هواداران هیچ زیبایی و لذتی ندارد و حضور هواداران دمیدن روح در جسم بی جان انسانهاست.

پس با هم و کنار هم زیبایی های فوتبالی را توسعه دهیم و نقاط منفی و زشت و تاریک آن را از ورزشگاه ها دور کنیم.

محسن بهره دار

کد خبر: 1141149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      لطفاً چرت ننویسید چه تحلیل نیش داری اگر بعضی حرف هایت خوب بود از بس نیش زدی گفتم چرت نگو