خودروهای وارداتی  نباید به پارکینگ سرمایه‌داران بروند / خودروسازان برای دولت تکلیف تعیین کرده‌اند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودرو باید طیف‌های مختلف با درآمدهای متفاوت را بهره‌مند کند تا همه خودروهای وارداتی به پارکینگ سرمایه‌داران نرود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، لطف‌الله سیاهکلی  با بیان اینکه آزاد شدن واردات خودرو حاصل مطالبه‌گری مردم و نمایندگان آنها در مجلس بود، اظهار داشت: حالا که واردات خودرو در دستور کار دولت قرار گرفته، باید این واردات طوری انجام شود که همه اقشار از ثمرات آن برخوردار نشوند. نه اینکه فقط عده محدودی بتوانند خودروی خارجی سوار شده و به مردم پز بدهند.

بیشتر بخوانید

اخبار بازار خودرو / قیمت‌ها با راه‌اندازی سامانه فروش یکپارچه چقدر تغییر کرد؟

وی با اشاره به فضای غیررقابتی موجود در صنعت خودروی کشور اضافه کرد: بدون شک برای همه دلسوزان این کشور تولید خودرو اهمیت بالایی دارد؛ منتها باید به این نکته دقت کنیم که ۴۰ سال حمایت کامل از صنعت خودروسازی و ایجاد یک بازار بدون رقیب برای آنها فقط منجر به تولید خودروهایی شده که نه تنها کیفیت بالایی ندارند، بلکه نسبت به نمونه‌های مشابه بسیار گران‌قیمت‌تر هستند.

سیاهکلی ادامه داد: در هر جای جهان یکی از علل حمایت از شرکت‌های خودروسازی تأمین خودروی با قیمت کمتر از خودروهای خارجی برای اهالی همان کشور است؛ اما در کشور ما خودروی با کیفیت پراید با قیمت برندهای برتر خارجی به مردم می‌فروشند که این نشان می‌دهد بازار انحصاری و بستن درهای واردات خودرو فقط به گستاخ شدن خودروسازان برای ظلم به مردم انجامیده است.

وی احتکار خودرو را یکی از پدیده‌های نوظهور ناشی از ممنوعیت واردات خودرو دانست و تصریح کرد:‌ دپوی خودروها به بهانه نبود قطعات یا انتقال به پارکینگ نمایندگی‌ها از پدیده‌هایی بود که در ۴ سال اخیر مشاهده کردیم و همه اینها به این خاطر است که خودروسازان برای دولت تکلیف تعیین کرده‌اند و همیشه قانون و مقررات را به دلخواه خود اجرا کردند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با ذکر اینکه اصلاح آیین‌نامه واردات خودرو مطابق با شرایط اقتصادی در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: مجلس به نقش نظارتی خود برای اجرای این آیین‌نامه عمل می‌کند. اما نکته مهم این است که واردات خودرو زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که با انجام آن مافیای خودروسازی از حاشیه امن خارج شده و در مسیر حذف قرار بگیرد.

سیاهکلی افزود: واردات خودرو باید طیف‌های مختلف با درآمدهای متفاوت را بهره‌مند کند تا همه خودروهای وارداتی به پارکینگ سرمایه‌داران نرود. در ضمن باید خودروهای باکیفیت وارد کنیم و اگر قرار باشد همان خودروهای بی‌کیفیت چینی در قالب واردات به کشور بیایند، عملاً شرایط با قبل از واردات تفاوتی نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1141152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      سلام تا وقتی کارشناسای مثل اقای لطفی داریم که صحبت از کمبود ارز میکنن در حالی که برای غذای سگ وگربه موبایل یا خودروهای چینی که مثل ملخ تو کشور هست که ارز میبرن بعد واسه ی خودروی باکیفیت که وارد بشه ملت با ی تصادف ساده کشته نشن باید درک کرد مافیا با تمام امکاناتش ب میدون امد که هم ب سودش برسه وهم نارضایتی از نظام بیشتر کنه زند باد مردان وطن پرست
    • احمد IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      واقعا نظام نمتونه جلوی خودرو سازها رو بگیر این صنعت باید بطور کامل و بنیادی عوض بشهو خصوصی بشه چرا که عدهای از مدیران سابق مثل هزار پا بر این صنعت چمپره زدن وجالب اینجاست که میکن هر ساله ضرر میدیم کدام عقل سلیم صنعتی که زیاده است رو چهل سال حمایت میکنه بجز اینکه دروغ بگن و مافیای دولتی پشت سرش باشه