راه‌اندازی ۸ منطقه آزاد جدید در کشور

نمایده ویژه رییس جمهور ودبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در جلسه شورای اداری شوط از راه اندازی ۸ منطقه آزاد جدید در کشور خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  سعید محمد ظهر جمعه در جلسه شورای اداری شوط اظهار کرد: در حال حاضر ۷ منطقه آزاد فعال در کشور وجود دارد و هشت منطقه آزاد هم بزودی راه اندازی خواهد شد که تمام تلاش دبیر خانه مناطق آزاد در دولت جدید کمک به این مناطق و کاهش مشکلات مناطق آزاد کشور است.

بیشتر بخوانید

رئیسی: منطقه آزاد تنها برای واردات کالا نیست

وی دوگانگی مدیریت در مناطق آزاد را از عمده مشکلات موجود و آسیب دیدگی در این مناطق نام برد و افزود: تلاش داریم تا با اعمال ماده ۶۵ قانون اداره مناطق آزاد، مدیریت در مناطق آزاد زیر نظر مدیر عامل باشد.

سعید محمد، سرمایه گذاری، تولید، صادرات و کمک به اقتصاد کشور را از جمله ایجاد مناطق آزاد بیان کرد و گفت: برای ثبات بازار ارز در کشور باید از سرمایه گذاران در کشور و خصوصاً مناطق آزاد حمایت شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین از فعال کردن گروه‌های جهادی در مناطق آزاد کشور برای اجرا و حمایت از طرح‌های عمرانی خبر داد.

عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو هم در این منطقه از هزینه شدن ۱۳۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی در سال جاری خبر داد و گفت: محصور نشدن منطقه آزاد ماکو باعث شده است تا منطقه آزاد ماکو از بسیاری از مزیت‌های مناطق آزاد بی بهره شود.

وی با بیان اینکه به بسیاری از زیر ساخت‌های اساسی در این منطقه بی توجهی شده است افزود: وجود فقر زیر ساختی در ابعاد مختلف در منطقه وجود دارد.

بابازاده فرماندار و حجت الاسلام جباری امام جمعه شوط هم در این جلسه با بیان پاره‌ای از مشکلات و کاستی‌های منطقه خواستار کمک و مساعدت مسئولان کشوری برای حل این مشکلات شدند

همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان یک طرح آموزشی در شوط با حضور سعید محمد نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر عالی مناطق آزاد کشور افتتاح شد

مدرسه شبانه روزی دخترانه در شوط با حضور سعید محمد نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر عالی مناطق آزاد کشور افتتاح شد برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

این مدرسه در ۴ هزار متر مربع در دو واحد آموزشی و خوابگاه با تعداد ۶ کلاس درس و ۱۲ واحد خوابگاهی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1141174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =