۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
افت قیمت طلا

قیمت طلا امروز جمعه کاهش یافت اما قیمت‌ها برای اولین افزایش هفتگی خود از اواسط آوریل تعیین شده بود زیرا نرخ دلار از بالاترین سطح دو دهه گذشته کاهش یافت و نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی ایالات‌متحده باعث احیای تقاضای امن شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۱۸۴۱ دلار و ۲۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۸۴۲ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت طلا در روز پنج‌شنبه به بالاترین حد یک هفته اخیر رسید و فلزات ارزشمند نقره، پلاتین و پالادیوم نیز افزایش یافتند.

بیشتر بخوانید

قیمت طلا بازهم سقوط کرد

استفان اینس، شریک مدیریت SPI Asset Management گفت: ترس از رکود اکنون جای خود را به ترس از رشد ایالات‌متحده داده است و دومی به طلا کمک می‌کند.

از آنجایی که شمش سودی ندارد، با افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت در ایالات‌متحده، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذابیت کمتری داشته باشد. با این حال، به عنوان یک ذخیره امن ارزش در زمان بحران‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان داد که بانک مرکزی ایالات‌متحده تا پایان سال جاری نرخ‌های بهره را بالاتر از حد انتظار یک ماه پیش افزایش خواهد داد و خطرات قابل توجه رکود اقتصادی را حفظ خواهد کرد.

اینس گفت: این یک هفته هیجان‌انگیز بود، پس از کاهش به زیر ۱۸۰۰ دلار که ناشی از بازدهی واقعی بالاتر بود، در را برای خریداران استراتژیک بلندمدت باز کرد تا در مقابل یک روند نزولی تکنیکال قدم بردارند.

بر اساس گزارش رویترز، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با انعکاس افزایش تقاضا، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز پنج‌شنبه پس از اندکی ضررهای اخیر، ۰.۶۶ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵۶.۱۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۱.۸۳ دلار رسید اما این روند کاهش یافته است و این هفته حدود ۳.۶ درصد افزایش یافت.

پلاتین با ۰.۷ درصد کاهش به ۹۵۵ دلار و ۵۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۹۹۷ دلار و ۶۵ سنت رسید. هر دو به ترتیب برای افزایش هفتگی حدود ۱.۷ درصد و ۲.۸ درصد تعیین شده بودند.

انتهای پیام

کد خبر: 1141175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =