آشنایی با ساحل اروپایی استان گیلان

ساحل چمخاله یکی از زیباترین و مجهزترین و همچنین کم خطرترین ساحل های موجود در کشور است که در سال هزار و سیصد و نود هم از جانب وزارت کشور بعنوان برترین ساحل استان گیلان انتخاب شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ساحل چمخاله یکی از زیباترین و مجهزترین و همچنین کم خطرترین ساحل های موجود در کشور است که در سال هزار و سیصد و نود هم از جانب وزارت کشور بعنوان برترین ساحل استان گیلان انتخاب شد. بهترین جاذبه های چمخاله ساحل ماسه ای بسیار زیبا و رودخانه بزرگ چمخاله است.

بیشتر بخوانید

درباره استان گیلان بیشتر بدانید


وجه تمسیه چمخاله
چمخاله از دو واژه ی چم که در کردی به معنی رودخانه و خاله که در گیلکی یعنی انشعاب تشکیل یافته است. چمخاله یعنی منشعب شده از رودخانه های مختلف.

جاذبه های ساحل چمخاله
برای گشت و گذار در ساحل چمخاله کافی است تا از سکونت گاه تان پا بیرون بگذارید تا از هر قدم که در این شهر ساحلی و بندر زیبا برمی دارید لذت ببرید. لنگرود در مجاورت لاهیجان و رودسر قرار دارد و هر سه شهر را میتوانید روی خط ساحلی مازندران دنبال کنید و دریا را از چند موقعیت مکانی ببینید. روستاهای ییلاقی چمخاله در استان گیلان از آن دسته روستاهایی هستند که نمی توان نمونه آنرا در جای دیگری پیدا کرد.

کنار ساحل زیبای چمخاله طبیعت زیبای لیلا کوه و منطقه جنگلی خرما و اطاقور هم قرار دارد که در ایام نوروز با زیبایی خاص خود میتواند جاذبه زیبایی برای گردشگران مختلف باشد.

چمخاله با ماسه های مرغوبش جان می دهد برای یک بازی والیبال یا فوتبال ساحلی. چند زمین مجهز به تور و امکانات بازی در کنار ساحل برپا شده است که از اتفاق طرفداران بسیاری دارد و هیجان و شور مضاعفی را به ساحل گردان منتقل می کند. صدای فریادهای بازیکنان و صدای اصابت توپ با دستها نشان می دهد با بازیکنان آماتور رو به رو نیستید! این ساحل چند بار میزبان مسابقات فوتبال و والیبال ساحلی کشور بوده است. حتی یک مسابقه کشتی پهلوانی گیلانی هم در این ساحل ماسه ای زیبا برگزار می شود که دیدنش حتماً خالی از لطف نیست.

در حرکت از تهران به سمت چمخاله باید بعد از پشت سر گذاشتن جاده چالوس و رامسر و ورود به استان گیلان به سمت لنگرود برانید.

برای رسیدن به چمخاله از شهر لنگرود، از خیابان آزادگان به بلوار جمهوری اسلامی رفته و در انتها وارد جاده چمخاله شوید. با یک رانندگی ۱۰ الی ۱۲ دقیقه ای به ساحل چمخاله خواهید رسید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1141208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =