آزادتاک، روایت هنری صاحبان آثار با استفاده از اجرای صحنه

معاون علمی هنری دانشگاه آزاد اسلامی واحد استاد فرشچیان گفت: طرحی با محوریت استارت‌آپ‌های هنری، تحت عنوان آزادتاک همانند آنچه در دنیا به شکل Ted talk رایج است، تدوین و پیشنهاد شده که بر مبنای اجرا گفتارها جهت ارائه مفاهیم دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی به جهان کاربرد دارد.

میرعلیرضا دریافت‌بیگی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با نقش هنر در اشتغال‌زایی گفت: دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تلاش کرده‌ایم با وضع یک رابطه خوانشی جدید میان هنر، استارت‌آپ ها و صنایع خلاق، تولید آثار در حوزه‌های هنری مختلف ایرانی‌اسلامی مانند خوشنویسی، نقاشی، نگارگری و ... را افزایش دهیم تا در این بستر فناوری روز را با هنر اتصال دهیم.

وی افزود: هفت گروه تخصصی در نخستین نمایشگاه هنری واحد تهران مرکزی از ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد، محصولات صنایع خلاق خود را ارائه می‌کنند. مقرر شده تا آثار برگزیده این نمایشگاه با حضور در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد در مصلای امام خمینی (ره) به نمایش گذاشته شود.

دریافت‌بیگی اظهار کرد: طرح دیگری در نمایشگاه عصر امید رونمایی خواهد شد که با محوریت استارت‌آپ‌های هنری، تحت عنوان آزادتاک همانند آنچه در دنیا به شکل Ted talk  رایج است، تدوین و پیشنهاد شده که بر مبنای اجرا گفتارها جهت ارائه مفاهیم دانش‌بنیان دانشگاه آزاد به جهان کاربرد دارد. در چنین اجرایی، فرآیند مدیریت امور هنری و تبدیل آن به صنایع هنری توسط صاحب اثر روایت می‌شود و با بازی، دکور و تصویرپردازی تکمیل می‌شود. موضوع دیگر، تئاتر رباتیک است که در آن مجموعه‌ای از دانشجویان شرکت‌کننده در مسابقات ربوکاپ ایران، محصولی از تلفیق علم رباتیک و هنر را در حوزه مطالعات اجرا عرضه می‌کنند.

معاون علمی هنری دانشگاه آزاد اسلامی واحد استاد فرشچیان بیان کرد: در دانشگاه آزاد واحد هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان، مجموعه‌ هلدینگ هنر ایرانیان در توافق با فرهنگستان هنر، بستری برای برپایی نمایشگاه‌ها و حراجی‌های مجازی با اخذ شناسنامه اثر جهت رعایت اصالت آثار فراهم آورده‌است. همچنین این هلدینگ کارگاه‌های تخصصی آموزش هنرهای سنتی ایرانی را با هدف ایجاد پل ارتباطی برای معرفی آن‌ها به خارجی‌ها برگزار می‌کند. توافق‌هایی نیز با واحدهای مختلف مثل اصفهان و تبریز بسته شده است که از ظرفیت‌ آن‌ها هم بهره ببریم.

او تاکید کرد: مهم‌ترین نیاز امروز ما، درک گشودگی ارتباط علم و هنر است. امروز گویی زبان اهالی علم زمینی و زبان هنرورزان مریخی است و رابطه دلالت معنایی میان این دو شکل نگرفته است و هرکدام در ساحتی جدا تبیین می‌شوند. دانشگاه آزاد اسلامی در رویداد ملی عصر امید به دنبال ارتقای آثار شرکت‌های دانش بنیان و نوآور است.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، یک اثر هنری مانند تئاتر و یا یک تابلوی نقاشی ماحصل رویکرد نظری در خوانش هنری است.  

دریافت‌بیگی در پایان تاکید کرد: همچنین توانسته‌ایم درخط تولیدات صنعتی خود، محصولات مختلف ابداعی و فناوری مانند چراغ خواب مخصوص کودک، قفل درپوش کودک، ویلچر با چند قابلیت کاربردی و ... را بسازیم که البته نیازمند حمایت صندوق‌ها هستند و ما نیز می‌کوشیم با جذب حامی مالی در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی و تعریف آثار در حوزه صنایع خلاق هنری، آن‌ها را به تولید انبوه برسانیم.

انتهای خبر/

کد خبر: 1141218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =