روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی باید تبیین‌گر باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی باید تبیین‌گر باشد، گفت: رعایت اخلاق حرفه‌ای در روابط عمومی بسیار مهم است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دومین روز از نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی که در تالار حافظ سازمان مرکزی برگزار شد، با اشاره به نقش نمایش‌گری یا تبیین‌گری روابط عمومی در دانشگاه گفت: روابط عمومی نمایشگر، قوه عاقله نیست، اما روابط عمومی که نقش تبیین‌گری داشته باشد، فعالیت‌های عمیق‌تری دارد؛ چرا که تبیین یک فعل انسانی و دستور خداوند است و هویت انسانی در متن آن قرار دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یک تجربه ۴۰ ساله دارد و برای مدیریت آن باید بدانیم کجا بودیم، اکنون کجا قرار داریم و مسیر پیش رو چیست. این دانستن، باید منجر به یک کنش در دانشگاه شود. مدل دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان محل تربیت قوه عاقله به گونه‌ای است که علم و فرهنگ در کل قرار دارد و با مجموعه‌ای از کنشگران ازجمله اساتید، دانشجویان، کارمندان، فارغ‌التحصیلان و... مواجه هستیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بازتاب رخدادها برای دانشگاه‌های نسل جدید  مهم است، اظهار کرد: دانشگاه کانون اندیشه و سازمانی بزرگ‌ مقیاس، انسان‌مدار، چندوجهی، پیچیده و متأثر از فضای بیرونی است، بنابراین باید با نوآوری، پیچیدگی، تلاش و داشتن مدل ذهنی آن را اداره کرد. ارسال پیام و دریافت بازتاب درونی از محیط پیرامونی و محیط بین‌المللی جزو وظایف مهم روابط عمومی هاست که بخش دریافت بازتاب آن تاکنون مغفول مانده است و دانشگاه باید با چشمان باز و هوشمندانه و عکس‌العمل بموقع به بازتاب ها پاسخ مناسب دهد.

طهرانچی با تأکید بر اینکه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی باید تبیین‌گر باشد، گفت: روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی باید یک جایگاه هوشمند ارسال‌کننده و دریافت‌کننده پیام باشد که در نتیجه این ارسال و بازتاب، بتواند بهتر به وظایف خود عمل کند.

وی باورمندی به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی را برای مسئولان روابط عمومی یک ضرورت دانست و افزود: عمل از باور می آید و اگر به مجموعه باور داشته باشیم، می توانیم کارهای بزرگ را به راحتی انجام دهیم. خداوند در آیات ۲ و ۳ سوره صف می فرماید «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چرا چیزی به زبان می‌گویید که در مقام عمل خلاف آن می‌کنید؟ نزد خدا بسیار مورد غضب است که چیزی را بگویید که عمل نمی‌کنید.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان  اینکه رعایت اخلاق حرفه ای در روابط عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: روابط عمومی زبان سازمان است؛ بنابراین طبق توصیه های قرآن در آیه ۱۷۱ سوره نساء و آیه ۶ سوره حجرات، باید از غلو و اجماع سازی کاذب به عنوان یکی از آفت های فضای مجازی جلوگیری کند.

 طهرانچی با اشاره به اینکه برای مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی یک مدل فکری در قالب سند تحول و تعالی دانشگاه تدوین شده است، تصریح کرد: در این مدل فکری، ۵ چرخش تحول آفرین ازجمله تحول در نظام آموزش، تحول در نظام پژوهش و فناوری، تحول در نظام فرهنگی تربیتی، تحول در اقتصاد و مدیریت و تحول در مدیریت شبکه واحدها تأکید شده است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به ورود این دانشگاه به چهل سال دوم خود، رویداد «عصر امید» با هدف بسترسازی اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرینی برگزار خواهد شد. واقعیت این است که امیدآفرینی در دوره‌ای که همه جهان دچار چالش های اقتصادی شده و باید تصمیم های جسورانه برای عبور از بحران ها بگیرند، بسیار مهم است و دانشگاه آزاد اسلامی می خواهد دستاوردها و نقش و جایگاه خود را در عبور از این شرایط نشان دهد.

وی مسئولیت اجرای بسته کاری تحول در فرهنگ سازمانی را به روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی محول کرد و گفت: در این بسته کاری، به دنبال «تعمیق روحیه انقلابی و ارتقای بینش تمدنی»، «افزایش روحیه کرامت، خودباوری و تعلق به دانشگاه»، «ارتقای فرهنگ خردورزی، مشارکت‌پذیری و کار گروهی» و همچنین «ارتقای قانون‌مداری، برنامه‌ریزی، سختکوشی، امید و روحیه ایثار و شهادت» را از راه‌کنش های این بسته کاری عنوان کرد و باید مورد توجه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

طهرانچی در پایان تاکید کرد: خرسندیم که اکنون دانشگاه آزاد اسلامی به جایگاهی رسیده است که به عنوان یک کنش‌گر فعال نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم، فرهنگ و نقش‌آفرین در ارتقای اجتماعی، اقتصادی، فناورانه ملی و الهام‌بخش، مرجعیت‌ساز و تمدن‌آفرین در محیط بین‌المللی شناخته می شود. لازم به ذکر است در ادامه این جلسه، مدیران روابط عمومی مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه نظرات، پیشنهادات و دغدغه های خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =