چگونه می‌توان فهمید چند نفر از یک حساب شخصی واتساپ استفاده می‌کنند؟

اکانت واتساپ هم مانند سایر برنامه‌های آنلاین سعی در این دارد تا اطلاعات کاربران خود را ایمن و محرمانه نگه دارد. همچنین این اپ با داشتن قابلیت‌هایی نظیر ورود یکباره و یا احراز هویت دو مرحله‌ای توانسته در این امر بسیار پلتفرم امنی را فراهم کند.

به گزارش گروه فناوری ایسکانیوز، اکانت واتساپ هم مانند سایر برنامه‌های آنلاین سعی در این دارد تا اطلاعات کاربران خود را ایمن و محرمانه نگه دارد. همچنین این اپ با داشتن قابلیت‌هایی نظیر ورود یکباره و یا احراز هویت دو مرحله‌ای توانسته در این امر بسیار پلتفرم امنی را فراهم کند. اما درست مانند هرچیزی که به اینترنت دسترسی دارد، آسیب‌پذیری‌های امنیتی همچنان در مورد واتساپ نیز وجود دارد که باعث شده تا هکرها از این بابت خوشحال باشند! اگر فکر می‌کنید امنیت حساب کاربری شما در واتساپ به خطر افتاده باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این مسئله اقدامات لازم را انجام دهید. در این مقاله با ما همراه شوید تا قدم به قدم شما را در شناسایی فعالیت‌های مشکوک در اکانت واتساپ راهنمایی کنیم.

بیشتر بخوانید:

چگونه کسی را در واتساپ بلاک کنیم؟

۱- وارد اکانت واتساپ خود شوید

برای این‌که درک بهتری از امنیت اکانت واتساپ داشته باشید ابتدا باید وارد حساب خود شوید. دو راه برای ورود به اکانت واتساپ وجود دارد: به صورت آنلاین و از طریق پیام‌رسان واتساپ iOS یا اپ واتساپ اندروید.

استفاده از نسخه وب واتساپ تایپ پیام را برای کاربران بسیار ساده می‌کند چراکه شما می‌توانید به جای لمس و تایپ روی نمایشگر گوشی از کیبورد کمک بگیریدد. با این حال برای شروع باید از دستگاه تلفن همراه خود کمک بگیرید.

ابتدا اپلیکیشن واتساپ را روی گوشی یا تبلت باز کرده و روی سه نقطه عمودی که در سمت راست بالای صفحه اصلی قرار دارد کلیک کنید تا بتوانید به واتساپ وب دسترسی پیدا کنید.

حالا گزینه WhatsApp Web را انتخاب کنید. با انجام این کار دوربین گوشی شما برای استفاده در مرحله بعدی باز خواهد شد.

در این بخش شما مستقیما برای اسکن یک کد QR ارجاع داده خواهید شد که در نهایت می‌تواند واتساپ وب را در مروگر برایتان باز کند.

با استفاده از مرورگر روی کامپیوتر خود واتساپ وب را باز کنید.

کد QR را از روی پنجره مرورگر خود با استفاده از دوربین دستگاه اسکن کنید.

حالا شما می‌توانید به کمک کیبورد کامپیوتر و با استفاده از اکانت واتساپ خود به تایپ و ارسال پیام برای دوستان، همکاران و اعضای خانواده بپردازید. پنجره واتساپ شما روی گوشی باید با پنجره مرورگر حساب واتساپتان یکی باشد تا به شما اجازه گفتگو و تعامل را بدهد.

۲- بررسی کنید آیا کس دیگری هم از اکانت واتساپ شما استفاده می‌کند

استفاده از اکانت واتساپ برای کاربران بسیار ساده و راحت است. متاسفانه شناسایی فردی مداخلگر که هم زمان از واتساپ شما استفاده کند در صورتی که با برنامه تعامل نداشته باشد بسیار چالش برانگیز است. در این شرایط فرد تنها می‌خواهد به مکالمات شما دسترسی داشته باشد تا بتواند پیام‌های دریافتی و ارسالی شما را بخواند اما این در حالیست که بعضی از هکرها می‌خواهند اکانت شما را تصاحب کنند.

بدون در نظر گرفتن قصد و هدفی که هکر نسبت به اکانت واتساپ شما دارد، ما در ادامه چند نشانه که به شما هشدار می‌دهد فرد دیگری هم در حساب واتساپی شما وجود دارد را مورد بررسی قرار دادیم:

فعالیت اکانت واتساپ خود را بررسی کنید. وقتی واتساپ را باز می‌کنید، با فهرستی از پیام‌ها مواجه خواهید شد. این لیست را برای هر پیامی که شما آن را ارسال نکردید و یا پیام‌هایی که دریافت کردید اما از آن خبر ندارید مورد بررسی قرار دهید.

اطلاعات مخاطبین خود را بررسی کنید. اگر فرد هکر سعی در تصاحب اکانت شما داشته باشد، شروع به تغییر اطلاعات مخاطبین شما می‌کند. باید روی گوشی موبایل خود در واتساپ، به سه نقطه عمودی که در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد مراجعه کنید.

 روی گزینه “Settings” کلیک کنید.

حالا پروفایل خود را که در بالای صفحه قرار دارد انتخاب کنید.

اطلاعات اکانت واتساپ خود را مرور کرده و از دقیق و به روز بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنید.

اگر در این بخش متوجه تغییرات شدید و یا اطلاعاتی را مشاهده کردید که شما آن را وارد نکرده بودید، باید حساب خود را ایمن کنید. برای این کار کافیست مراحلی که در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم را دنبال کنید تا با استفاده از احراز دو مرحله‌ای اکانت واتساپ شما ایمن‌سازی شود.

به دنبال پیام‌های واتساپ بگردید. برای این کار در قسمت نوار جستوجو در پیام‌های خود عبارت “WhatsApp” را روی گوشی‌های آیفون و اگر از گوشی اندروید استفاده می‌کنید از “magnifying glass” برای تایپ کمک بگیرید. به دنبال پیامی که در مورد ایجاد تغییرات و یا دسترسی باشد بگردید.

 دوستان جدید را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار باید مخاطبین اکانت واتساپ خود را یک بار از ابتدا مورد بررسی قرار دهید. ابتدا اپ واتساپ را باز کرده و سپس روی آیکون “chat” که در گوشه پایین سمت راست صفحه قرار دارد بروید. در این قسمت باید ببینید آیا دوستان ناشناس جدیدی در این لیست مشاهده می‌کنید یا خیر.

 آخرین چت‌های موجود در اکانت واتساپ خود را بررسی کنید. برای این کار کافیست تا روی آیکون منو سه نقطه عمودی، مطابق تصویر زیر بروید.

حالا گزینه Linked devices را انتخاب کنید.

از این قسمت می‌توانید آخرین فعالیت خود را در صورتی که دستگاه‌های مختلف به اکانت شما دسترسی داشته باشند مشاهده کنید.

در صورت مشاهده دستگاه ناشناس روی آن کلیک کرده و سپس گزینه Log Out را بزنید تا فرد ناشناس از اکانت واتساپ شما خارج شود.

برخلاف سایر سرویس‌ها، مراحل بالا تنها روشی است که با استفاده از آن می‌توانید فعالیت‌های ورود به اکانت واتساپ خود را مشاهده کنید.

ایمن سازی اکانت واتساپ

اگر با استفاده از مراحل بالا متوجه شدید که فرد دیگری به اکانت واتساپ شما دسترسی داشته است، وقت آن رسیده تا حساب خود را ایمن‌سازی کنید. توجه داشته باشید که هر یک از شرایط بالا برای حساب واتساپتان صادق بود باید خیلی سریع وارد عمل شوید.

فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای در واتساپ

اگر کسی از حساب واتساپ شما در حال استفاده باشد، باید فورا ورود آن‌ها را متوقف کنید. اگر خوشانس باشید احتمالا برادر، خواهر و یا پارتنر شما در حال جاسوسی روی پیام‌های واتساپتان بوده است؛ در غیر این صورت یک هکر در حال سرقت اطلاعات، مخاطبین و خراب کردن زندگی اجتماعی شماست. در هر صورت باید این فرد مزاحم را با استفاده از فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای از حساب خود بیرون بیاندازید.

واتساپ از پسورد استفاده نمی‌کند؛ به همین دلیل هم به جای این کار برای ایمن‌سازی اکانت واتساپ خود باید از احراز هویت دو مرحله‌ای کمک بگیرید. با این کار هرکسی که سعی در ورود به حساب شما داشته باشد باید یه کد تایید را وارد کند. پس همین حالا اقدامات لازم را شروع کنید:

ابتدا اپلیکیشن واتساپ را باز کرده و از پنجره اصلی روی سه نطقه عمودی کلیک کنید.

حالا مسیر “Settings -> Account.” را در پیش بگیرید.

حالا گزینه “Two-step verification” را انتخاب کرده و سپس Enable را انتخاب کنید.

یک کد ۶ رقمی را وارد کرده و سپس گزینه Next را بزنید.

بعد از این‌که احراز دو مرحله‌ای را در اکانت واتساپ خود فعال کردید، باید برای هر بار ورود به حساب خود پین کد تنظیم شده را وارد کنید. حتما توجه داشته باشید که پین کد وارد شده، رمز آسانی نباشد تا سایر افراد نتوانند آن را حدس بزنند. بعد از تکمیل مراحل بالا اکانت واتساپ شما بیشتر از هر وقت دیگری ایمن خواهد شد.

واتساپ به شرط این‌که نکات ایمنی آن را رعایت کنید بسیار امنیت بالایی دارد. با استفاده از احراز دو محله‌ای می‌توانید از این‌که فردی مزاحم به حساب واتساپ شما دسترسی پیدا نخواهد کرد، اطمینان حاصل کنید.

سوالات متداول هک شدن واتساپ

اگر دسترسی به اکانت واتساپ خود را از دست دادم باید چکار کنم؟

در این صورت به احتمال زیاد حساب شما توسط فرد هکر اشغال شده است. اگر این اتفاق بیوفتد شما دیگر نمی‌توانید وارد اکانت واتساپ خود شوید و تمامی اطلاعات شما دست شخص هکر خواهد افتاد. برگرداندن اکانت در این صورت بسیار پیچیده خواهد بود اما با این حال امکان پس گرفتن حساب واتساپ همچنان وجود دارد.

پیام کد تایید از جانب واتساپ دریافت کرده‌ام. آیا این بدان معناست که کسی از اکانت واتساپ من استفاده می‌کند؟

یکی از روش‌هایی که به کمک آن فردی می‌تواند به اکانت واتساپ شما دسترسی پیدا کند از طریق دریافت پیام کد تایید است. اگر واتساپ برایتان پیامکی حاوی یک کد تایید ارسال کرده که شما درخواست آن را نداده بودید. بهترین کار این است که این پیامک را نادیده بگیرید.

حتی ممکن است پشت سر هم کدهای مختلف دریافت کنید. با این حال واتساپ تنها کدهای تایید را در یک دوره مشخص ارسال می‌کند و بعد از آن شما را از برنامه خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =