خط قرمزها عامل دوری مخاطب از تلویزیون / فضای مجازی تبدیل به ویترین بازیگرها شده

بازیگر سریال دنیای شیرین دریا گفت: محدودیت‌ها و خط قرمزهایی که در تلویزیون اعمال می‌شود باعث شده تا مخاطبان به شبکه‌های نمایش خانگی بیشتر جذب شوند چرا که این خط قرمزها در آن وجود ندارد.

عطیه غبیشاوی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره علت کم کاری این روزهای خود اظهار کرد: در واقع مجموعه مسائلی وجود دارد که که این اتفاق را رقم زده است یکی از این عوامل فراگیری بیماری کروناست، اما این تنها عامل نیست.

وی ادامه داد: من و امثال من در مقطعی وارد این حرفه شدم که خودِ نقش برایمان از اهمیت بیشتری برخوردار بود تا شهرت یا مسائل مالی. من بیشتر ترجیح می‌دهم در نقش‌هایی بازی کنم که بتوانم به خوبی از عهده آن برآیم اما پیشنهاداتی که مطرح می‌شود در آن حد و اندازه نیست.

بیشتر بخوانید:

توصیه‌های احترام برومند به مدیران صدا و سیما / تلویزیون باید در خدمت مردم باشد

غبیشاوی گفت: زمانی که کارم را در این حرفه آغاز کردم فضای مجازی به این صورت وجود نداشت، اما این فضا در حال حاضر بسیار گسترده شده و برخی از آن به عنوان ویترین استفاده می‌کنند تا با طرح مسائل گوناگون به هر نحوی شده خود را مطرح کنند.

بازیگر سریال دنیای شیرین دریا افزود: دوری از سینما و تلویزیون باعث می‌شود که دایره ارتباطات کاهش یابد و همه این مسائل دست به دست می‌دهد تا از فضای هنر دور شوی، اما مجموعه در حال حرکت است و منتظر تو نمی‌ایستند و انسان‌های جدید وارد می‌شود و خود به خود جای تو پر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد صدا و سیما در زمینه سریال‌سازی عنوان کرد: متاسفانه به‌عنوان یک مخاطب باید بگویم فیلم و سریال‌هایی که در حال حاضر از تلویزیون پخش می‌شود نتوانسته مرا جذب کند و وقتی چند سکانس پخش می‌شود متوجه می‌شوی که از چه فیلمنامه و کارگردانی ضعیفی برخوردار است و برای اینکه سریع فیلم را روی آنتن ببرند دقت لازم را به خرج نمی‌دهند.

غبیشاوی همچنین به مشکلاتی که در صدا و سیما و برنامه‌های آن وجود دارد اشاره کرد و گفت: محدودیت‌ها و خط قرمزهایی که در تلویزیون اعمال می‌شود باعث شده تا مخاطبان به شبکه‌های نمایش خانگی بیشتر جذب شوند چرا که این خط قرمزها در آن وجود ندارد و این سوال مطرح می‌شود که چرا خط قرمزها باید در یک پلتفرم اعمال شود؟

وی در پایان گفت: در این سال‌ها شاهد بوده‌ایم که برای بهبود عملکرد صدا و سیما تنها مدیریت سازمان تغییر می‌کند اما قوانین یکی است و بدون تغییر باقی می‌ماند، اما این امر بی فایده است چرا که کسی در راس قرار می‌گیرد که به قوانین موجود احترام بگذارد در غیر این صورت موقعیت خود را از دست می‌دهد و به طور کلی باید گفت که در واقع افراد برای اداره امور انتخاب می‌شوند که کارکردشان در راستای همان مدیر قبلی باشد اما تنها با تغییر یک فرد نمی‌توان کارکرد را بهبود بخشید.

بر اساس گزارش ایسکانیوز، عطیه غبیشاوی، بازیگر سینما و تلویزیون، سال 1340 در شهر آبادان متولد شد. وی دارای مدرک لیسانس بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. از مهم‌ترین آثار عطیه غبیشاوی می‌توان به بازیگری در سریال سرزمین مادری، سریال پرانتز باز و سریال دنیای شیرین دریا اشاره کرد.

عطیه غبیشاوی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1371 در 31 سالگی در فیلم اتل متل توتوله به کارگردانی محمد جعفری بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال سرزمین مادری، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای عطیه غبیشاوی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون افسانه بایگان، غلامحسین لطفی، تورج نصر و حسین محب‌اهری را تجربه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =