پارسا پیروز فر را بیشتر بشناسید

پارسا پیروزفر متولد ۱۳۵۱ در تهران، هنرپیشه، کارگردان نمایش، نمایشنامه نویس، مترجم، نقاش و فارغ التحصیل کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، پارسا پیروزفر متولد ۱۳۵۱ در تهران، هنرپیشه، کارگردان نمایش، نمایشنامه نویس، مترجم، نقاش و فارغ التحصیل کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. دوره های بازیگری را زیر نظر استاد حمید سمندریان و متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی فرا گرفت . سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم سینمایی پری (به کارگردانی داریوش مهرجویی) وارد سینما شد. سال ۱۳۷۴ برای اولین بار به روی صحنه تئاتر رفت و در نمایش بینوایان اثر ویکتور هوگو به کارگردانی بهروز غریب پور نقش آفرینی کرد. در سال ۱۳۸۰ نمایشنامه هنر اثر یاسمینا رضا را کارگردانی و به روی صحنه برد. او سابقه تدریس بازیگری در مؤسسه فرهنگی و هنری کارنامه، دانشگاه علامه طباطبایی و مدرسه فیلمسازی و پژوهش های سینمایی هیلاج را نیز دارد. 

بیشتر بخوانید:

هوتن شکیبا را بیشتر بشناسید

علاقه پارسا پیروزفر به نقاشی باعث شد تا در سالهای دبیرستان و تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک، داستان های مصوری را خلق کند. این آثار مصور که در آن خود قصه گوست و خود نیز تصویرگر آن است تاکنون چاپ نشده و فقط در وب سایت رسمی پارسا پیروزفر منتشر شده اند.

پارسا پیروزفر کارگردان تئاتر

پارسا پیروزفر از جمله بازیگرانی است که تا به حال با هیچ روزنامه، مجله و یا رسانه ای مصاحبه نکرده است.

فعالیتهای هنری پارسا پیروزفر 

پارسا پیروزفر در سال های ۱۳۸۶، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ ، به تدریس بازیگری در مدرسه فیلمسازی و پژوهش های سینمایی هیلاج پرداخته است. او همزمان با پرداختن به بازیگری سینما و بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی، طراحی صحنه و لباس برخی از کارهای خود می پردازد.

علاوه براین پس از اتمام دبیرستان و تا کنون در زمینه های مختلفی از جمله گرافیک و تصویرسازی، مجسمه سازی، ساختن بنرهای تبلیغاتی و دوبله نیز فعالیت کرده است.

صداپیشگی پارسا پیروزفر

یکی از دغدغه های پارسا پیروزفر صدا پیشگی بوده است به طوری که در سالهای ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵به این حرفه پرداخته است. او در نمایشنامه های رادیویی و تعدادی نمایش ویژه کودکان به صورت نوار کاست نیز همکاری داشته است.

بازیگری پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر برای اولین بر در نقش شیخ سالک که نقشی کوتاه در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۱۳۷۳ فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد. او در همان سال، همزمان با تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان، مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1141259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =