رویداد ملی «عصر امید» طلیعه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب است/ واگذاری ۵۰ هزار متر مربع زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویداد ملی عصر امید طلیعه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی است. بزرگ‌ترین جهادِ دانشگاهی بسترسازی برای اشتغال است زیرا با اشتغالزایی است که می‌توان امید را به نیروی جوان جامعه بخشید. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در تالار حافظ هتل فرهیختگان برگزار شد. 

دهقانی فیروزآبادی در ابتدای این نشست خبری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چهل سال گذشته فراز و فرودهای زیادی را طی کرده است. مردم از جای جای کشور پای کار آن آمدند و چنین سرمایه عطیمی را برای کشور پدید اوردند. 
این دانشگاه عبارت است از یک خانواده بزرگ شامل حدود ۶ میلیون فارغ التحصیل که اکثرا در جایگاه‌های مهم علمی و سیاسی کشور مشغول فعالیت هستند. همچنین حضور بیش از ۳۰هزار عضو هیئت علمی و یک میلیون دانشجوی فعال از امتیازات مهم دیگر دانشگاه آزاد است. 

وی افزود: دانشگاه آزاد یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌های علمی و فناوری را در منطقه غرب آسیا است. ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه و دنیا خاص و بی‌نظیر است. این دانشگاه زیر ساخت‌های عظیم علمی و فناوری شامل تجهیزات، کارگاه‌ها آزمایشگاه‌ها فراوانی در سراسر کشور دارد. 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد برخلاف سایر دانشجویان، رشته و دانشگاه خود را بر اساس علاقه خود انتخاب می‌کنند. استادان دانشگاه آزاد عموما صاحبان کسب و کار و فعالین اقتصادی بوده‌اند که علاقه‌مند به حضور درمحیط دانشگاه نیز بوده‌اند درحالی که در دانشگاه‌های دیگر الویت استادان کسب و کار نیست. 

دهقانی ادامه داد: توانمندی منحصر دانشگاه آزاد به لحاظ گستردگی منطقه‌ای در سراسر کشور که سبب شده نیازهای واقعی مردم در استان‌های مختلف براساس ظرفیت‌ها و فرصت‌های همان منطقه سنجیده و چاره‌جویی شود. 
مسئولین و اعضای هیئت امنا دانشگاه آزاد در همه استان‌ها از اقشار مختلف مردمی هستند. 

وی افزود: رویداد ملی عصر امید طلیعه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی است. بزرگ‌ترین جهادِ دانشگاهی بسترسازی برای اشتغال است زیرا با اشتغالزایی است که می‌توان امید را به نیروی جوان جامعه بخشید. 
دانشگاهیان دانشگاه آزاد با نگاه به دستاوردهای گوناگون این دانشگاه به خودباوری برسند و دیگران را نیز با آن آشنا کنند. 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در چهل سال گذشته، همواره دانشگاه آزاد، دانشگاهی دست دوم در نظر گرفته‌ می‌شد. هیچ‌گاه سابقه نداشته است که مثل امروز همه بخش‌های دانشگاه اعم از سازمان مرکزی و مراکز استانی در چنین تلاش و تکاپویی برای حرکت به سوی دانشگاه اشتغال‌آفرین باشند. این هم‌افزایی خود یکی از دستاوردهای خودباوری است. 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: هدف دیگر این رویداد دعوت از همه آحاد مردم و مسولین برای تماشای دستاوردهای فناورانه و نوآورانه فرزندان دانشگاه آزاد اسلامی است. تجهیزات بی‌نظیری در دانشگاه آزاد وجود دارد که مجموعا شاید ۱۰ دستگاه مشابه آن در کشور وجود نداشته باشد.  سال گذشته حدود ۵۰هزار متر مربع از اراضی دانشگاه آزاد با کمک معاونت فناوری ریاست جمهوری در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت. 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی  در پایان گفت: به همت صندوق پژوهش و معاونت مالی دانشگاه ظرفیت‌ هزار و دویست میلیارد تومان در اختیار تفاهم‌نامه‌های دانش‌بنیان رویداد عصر امید قرار گرفته است. ملاک ارزیابی شرکت‌کنندگان رویداد عصر امید، تعداد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی است که صاحبان ایده و سرمایه منعقد کرده‌اند. اصحاب رسانه پیش‌قراولان عرصه جهاد تبیین هستند؛ لذا از شما می‌خواهم که داشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی را به خوبی به مردم معرفی کنید. 

گفتنی است در این نشست از پوستر رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی نیز رونمایی شد.

کد خبر: 1141261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =