چگونه همیشه آشپزخانه مرتب و منظم باشه؟

آشپزخانه از مهم ترین بخش های خانه است که زودتر از قسمت های دیگر نامرتب و کثیف می شود اما راهی وجود دارد که می توانید همیشه آشپزخانه مرتب و تمیز داشته باشید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های یک خانه که در آن فرایند پخت و پز، شستشو و نگهداری مواد خوراکی صورت می پذیرد. در خانه های امروزی که آشپزخانه از داخل خانه کاملا دیده می شود، بهتر است تمیز مرتب باشد.

از آنجایی که آشپزخانه در مدت زمان کمی به هم ریخته و نامرتب می شود، بسیاری از خانم ها به دنبال روش هایی هستند که همیشه آشپزخانه تمیز و مرتب داشته باشند. برای تمیز و مرتب بودن همیشگی آشپزخانه تان روش های پیشنهادی این بخش را به کار بگیرید.

خلوت کردن پیشخوان آشپزخانه

هر چقدر کانتر آشپزخانه شما خلوت باشد، این قسمت از خانه مرتب تر دیده می شود پس روی کانترهای آشپزخانه را خلوت نگه دارید، شما همیشه و همزمان از وسایل روی کانتر استفاده نمی کنید پس این وسایل را از جلوی دید خود بردارید.

تمیز کردن آشپزخانه قبل از آشپزی

بسیاری از ما بعد از آشپزی آشپزخانه خود را مرتب می کنیم اما اگر می خواهید آشپزخانه تان به یک فضای شلوغ و نامرتب تبدیل نشود این ذهنیت تمیز کردن یک جا آشپزخانه را کنار بگذارید و قبل از تمیز کردن آشپزخانه شروع به آشپزی نکنید.

خالی کردن زباله ها

برای اینکه وقت زیادی را صرف ظرف شستن در آشپزخانه نکنید همه ظرف ها را یک جا نشویید مثلا ظرف های بعد از آشپزی و بعد از غذا خوردن را جداگانه بشویید. برای راحت تر شدن شستشو قبل از گذاشتن ظروف داخل سینک ابتدا غذای داخل ظرف ها را خالی کنید زیرا اینگونه ظروف جای کمتری گرفته و برای شستشو آماده می شوند.

تمیزکاری آشپزخانه در هر فرصتی

فرصت ها را غنیمت شمارید و از هر فرصتی برای تمیز نمودن آشپزخانه خود استفاده کنید مثلا در زمانی که آب می خواهد جوش آید، ظرفی هایی که چند دقیقه پیش کثیف شده اند را بشویید.

تمیز کردن فوری روی کابینت ها

بعد از آشپزی با یک دستمال هر چیزی که بر روی کابینت ها و دیوار اطراف گاز ریخت و یا پخش شد، سریع تمیز کنید و اجازه ندهید خشک شود زیرا در اینصورت تمیز کردن آن مشکل خواهد شد.

قرار دادن همه وسایل سرجای خود

یکی از روش هایی که بسیاری از کدبانوها برای مرتب ماندن آشپزخانه خود به کار می برند، این است که هر وسیله یا ادویه و... را که در حین آشپزی برمی دارند پس از استفاده جای خود می گذارند. این کار به تمیز ماندن آشپزخانه بسیار کمک می کند.

تمیز کردن گاز پس از آشپزی

به هیچ وجه تمیز کردن گاز را به روز بعد موکول نکنید و بعد از آشپزی و یا زمانی که ظرف ها را می شویید، گاز خود را تمیز نمایید.

وسایل اضافی

در آشپزخانه های کوچک که فضای کمتری دارند، از خرید وسایل اضافی که کاربرد زیادی ندارند بپرهیزید و اگر تصمیم به خرید وسیله جدید می گیرید، به جای قرار دادن آن فکر کنید.

گردگیری

از گردگیری وسایل غافل نشوید و هفته ای یکبار زمان بگذارید و وسایل آشپزخانه را تمیز کنید.

مرتب‌سازی کابینت و کشوها

نحوه چیدمان وسایل و مواد خوراکی و ادویه ها در نظم آشپزخانه تاثیر دارد پس شوینده ها را در یک کابینت قرار داده و ادویه ها را کنار هم در جایی مخصوص بگذارید تا هنگام آشپزی سردر گم نشوید و همه جا را برای یافتن ادویه مورد نظرتان به هم نریزید.

به‌کارگیری روتین هفتگی و ماهیانه

برای مرتب کردن فضای آشپزخانه یک زمان‌بندی و روتین هفتگی و ماهیانه داشته باشید و این زمان را به تمیز کردن فضای داخلی فر، شستن چدن های گاز، تمیز کردن ماشین ظرفشویی و یا جارو و گردگیری اختصاص دهید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =