اصلاحات اقتصادی با شعار ممکن نیست / بازار تأمین نهاده برای دامدار مشخص نشده است

نماینده مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ارز ترجیحی نهاده‌های دامی را حذف کرده اما بازار جایگزینی که دامدار نیاز خود را از آنجا تهیه کند مشخص نشده است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره  تأثیر دیپلماسی اقتصادی در اصلاح ساختار اقتصاد کشور اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم رقم خورده است به طوری که اکنون حجم مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه در حدود 10 ماه گذشته به بعضاً به بیش از 3 برابر افزایش رسیده است.

وی افزود: اقتصاد اکنون اولویت دیپلماسی‌ خارجی ماست و این بسیار خوب است، اما باید به این مسئله هم توجه داشت که مشکلات اقتصادی ما گسترده‌تر و عمیق‌تر از اینهاست و باید مجموعه اقدامات در خصوص اصلاحات اقتصادی مد نظر دولت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

معضل ارز ترجیحی میراث دولت روحانی است / هدر رفت 7 میلیارد دلار در زنجیره نهاده‌ها

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه هرگونه اصلاحات اقتصادی خوب است، اما نباید این مسئله را ساده انگاشت و در خصوص آن شعار داد، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصاد کشور ساختاری، تحمیلی، کارکردی و رفتاری است. این مشکلات به اقتصاد کشور ما تحمیل شده است که برخی از اینها به عملکرد خودمان باز می‌گردد که نیازمند اصلاح و گاه تغییر است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد به انقلاب دیگری نیاز داریم، گفت: هرگونه اصلاحات اقتصادی بدون تأمین ساختار با مشکل مواجه می‌شود و احتمالاً بر ضد خود عمل کند.

عباس زاده مشکینی خاطرنشان کرد: اکنون دولت ارز ترجیحی نهاده‌های دامی را حذف کرده بدون اینکه جایگزینی برای دامدار داشته باشد. به دامدار می‌گویند مایحتاج خود را از بازار آزاد تهیه کن مابه‌التفاوت آن را به تو می‌دهیم، اما برایش مشخص نکردند اینها را از کدام بازار خرید کند.

وی اضافه کرد: باید برای دامدار معین می‌شد که نیازمندی خود با قیمت آزاد را از کجا خرید کند. معتقدم ابتدا دولت باید این مقدمات را در کل کشور اعم از شهر و شهرستان مهیا می‌کرد و بعد حذف ارز ترجیحی را در دستور کار قرار می‌داد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تولید آن هم در حوزه تغذیه و امنیت غذایی نباید با مشکل مواجه شود که متأسفانه در برخی شهرستان‌ها خصوصاً در حوزه انتخابیه مشکین‌شهر که قطب دامداری کشور محسوب می‌شود این زیرساخت‌ها فراهم نشده است.

کد خبر: 1141294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =