اصلاحات اقتصادی رأس برنامه‌های خارجی و داخلی دولت است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون اصلاحات اقتصادی را سرفصل تمام فعالیت‌های خود قرار داده که مذاکرات وین هم با همین رویکرد دنبال می‌شود.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به اینکه توقف مذاکرات وین از نگاه جمهوری اسلامی ایران یک تنفس سیاسی است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با زیاده‌خواهی مذاکرات را به بن‌بست رساندند با این حال خودشان به این مسئله اذعان دارند که مسدود شدن مذاکرات وین به مصلحتشان نیست.

وی با اشاره به سفر مسئولان کشورهای مختلف از جمله مسئول سیاست خارجی اروپا و امیر قطر تصریح کرد: این سفرها به ایران قطعاً با اطلاع آمریکایی‌ها صورت گرفته است، این یعنی آنها نمی‌خواهند مذاکرات در این نقطه تمام شود. بنابراین به احتمال قوی مذاکرات از دوباره به جریان خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید:

معضل ارز ترجیحی میراث دولت روحانی است / هدر رفت 7 میلیارد دلار در زنجیره نهاده‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه دولتمردان آمریکا بدانند که بدعهدی‌هایشان فراگیر و بی‌تأثیر شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است تا در صحنه حضور داشته باشد و میز مذاکرات را ترک نکند.

وی با اشاره به شکل گیری دیپلماسی اقتصادی در منطقه اظهار کرد: دیپلماسی سیاسی و اقتصادی فاصله زیادی با یکدیگر ندارند. جمهوری اسلامی ایران هم اکنون اصلاحات اقتصادی را سرفصل تمام فعالیت‌های خود قرار داده که مذاکرات وین هم با همین رویکرد دنبال می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه اصلاحات اقتصادی مسئله‌ای ناگزیر برای دولت است، گفت: همه نخبگان کشور باید در این مسئله وارد شوند و دخیل در قضایا باشند تا بهترین روش‌ها انتخاب و به برنامه تبدیل شود. باید فشارهای جانبی را از دوش اقتصاد برداریم تا روان و شفاف شود تا مردم بتوانند تأثیرش را در زندگی خود احساس کنند.

مالکی خاطرنشان کرد: دولت باید مراقب باشد اجرای این اصلاحات با کمترین اشتباه صورت گیرد. اشتباهاتی که در هفته گذشته در اجرای قانون حذف ارز ترجیحی دیده شد واکنش مردم را در پی داشت، در حالی که دولت می‌توانست بهتر از این عمل کند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دیپلماسی اقتصادی در این زمینه بسیار می‌تواند مؤثر باشد. کشور ما 16 استان مرزی دارد که می‌تواند بهترین و بالاترین فرصت را برای کشور ایجاد کند به شرط اینکه بتوانیم از این فرصت‌ها درست استفاده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در تداوم دیپلماسی همسایگی به دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، دوشنبه دوم خرداد در رأس هیئتی بلندپایه عازم مسقط پایتخت این کشور می‌شود.

برهمین اساس ملاقات رسمی در کاخ العلم، دیدار دوجانبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به این کشور است. این پنجمین سفر خارجی رئیس جمهور با رویکرد اقتصادی در 9 ماه فعالیت دولت سیزدهم است. 

لازم به ذکر است که هفته گذشته هیئتی 50 نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران  در راستای ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور به عمان سفر کردند.

کد خبر: 1141308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =