دانشگاه آزاد اسلامی ملایر می‌تواند قطب پژوهشی صنعت چوب کشور باشد

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان ملایر گفت: نیازسنجی برگرفته از پتانسیل موجود در منطقه، ارزیابی درست بازارهای هدف به واسطه سفرهای تجاری و شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی موجب تبیین ارزش‌ها و دانش نوین صنایع برون مرزی خواهد بود که امید داریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بتواند به قطب علمی،آموزشی و پژوهشی حوزه صنایع چوب در کشور تبدیل شود.

حمید بهرامی رئیس اتاق بازرگانی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسیر توسعه و پیشرفت دانشگاه آزاد چه از لحاظ زیرساخت‌های فیزیکی و چه از لحاظ نحوه پذیرش و تایید صلاحیت علمی اساتید ملموس بوده و بدون اغراق باید گفت سطح کیفی آموزش در این نهاد، بر خلاف گذشته قابل رقابت با سایر دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر کشور است .

وی افزود: دانشگاه آزاد را باید یک نهاد مردمی تلقی کرد و اعتبار و قدرت یک نهاد یا تشکل مردمی به تعداد افراد شرکت کننده در پیشبرد اهداف آن است که این افراد را در دانشگاه آزاد دانشجویان تشکیل می‌دهند؛ لذا وقت آن رسیده دانشگاه آزاد، فراتر از شعارها و اهداف نظری، قدم به میدان عمل در عرصه تولید، تجارت، کشاورزی و کارآفرینی گذاشته و حاصل این فرایند را هم برای کمک به کشور و حل مسائل مردم و هم جایگزین مقبولی برای حذف یا کاهش چشم گیر شهریه دانشجویان در نظر بگیرد .

رئیس اتاق بازرگانی ملایر تصریح: قبل از ورود به عرصه تولید و تجارت لازم است تجربیات گسترده صنایع، معادن و کشاورزی ما در اختیار متولیان گام دوم و شرکت‌کنندگان در این رویداد قرار گیرد چرا که ورود به فاز جدید فعالیت در تمام رشته‌ها مولد ریسک‌های جبران‌ناپذیر است و در همین راستا حفظ و تقویت تعامل دانشگاه آزاد واحد ملایر با اتاق بازرگانی شهرستان ملایر بسیار راهگشا در این زمینه خواهد بود همان‌طور که قبلا در این زمینه اقدامات لازم و برنامه‌ریزی‌های مربوطه صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: اهداف دانشگاه آزاد در گام دوم و اتاق بازرگانی که همان ارتقای دانش صنایع و معادن استان است، همپوشانی دارد و استفاده از این ظرفیت به مدد عملکرد کمیسیون‌های آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی استان همدان دور از دسترس نیست .

حمید بهرامی اظهار کرد: نیازسنجی برگرفته از پتانسیل موجود در منطقه، ارزیابی درست بازارهای هدف به واسطه سفرهای تجاری و شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی موجب تبیین ارزش‌ها و دانش نوین صنایع برون مرزی خواهد بود که امید داریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بتواند به قطب علمی،آموزشی و پژوهشی حوزه صنایع چوب در کشور تبدیل شود.

به گفته او، جذب سرمایه‌گذار همواره از سخت‌ترین مراحل اجرایی برای شرکت‌ها و مجموعه‌ها بوده و قطعا یکی از راه‌های جلب اعتماد سرمایه گذاران مستلزم نشست‌ها و بازدیدهای متعدد دانشگاه و ارکان متفاوت اتاق بازرگانی است .

 رئیس اتاق بازرگانی ملایر در پایان تاکید کرد: از چند ماه پیش تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با اتاق بازرگانی این شهرستان منعقد شده است که امیدواریم سهم موثری در تحقق رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های موجود در این رویداد داشته باشیم.

خبرنگار: محمد معصومی

انتهای خبر/

کد خبر: 1141357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =