دستگاه‌های اجرایی مکلف به ایجاد مولد اضطراری شدند / آصفری: دولت هرچه زودتر افزایش حقوق بازنشستگان را تایید کند

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یک‌شنبه، یکم خرداد ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 8 و 9 دقیقه و با حضور 209 نفر از نمایندگان برگزار شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امـور داخلـی کشـور و شوراها در مورد: طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانـه و دسـتگاه های اجرایی و سایر نهادها

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد: طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور

ادامه رسـیدگی بـه گـزارش کمیسـیون قضـائی و حقـوقی درمورد: طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عـدالت اداری

 گـزارش شـور دوم کمیسـیون امـورداخلی کشـور و شـوراها درمورد: طرح نحـوه تشـکیل و فعالیـت تشـکل هـای صـنفی– تخصصی

گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد: طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (5) بـه مـاده(37 ) قانون آیین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد  طرح تبیین وضعیت شاخصهای اقتصادی در پایان هر دولت

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شـوراها مبنـی بـر تصـویب تقاضـای تحقیـق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری

بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 10/6/1392

بررسی تقاضای دوفوریت در مـورد طرح ایجـاد مـدیریت متمرکـز جهـت تـأمین ماشین آلات و امکانات لجستیک در حوادث غیرمترقبه

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق یک ماده به قانون کاهش مجازات حبس تعزیری

 دولت هرچه زودتر افزایش حقوق بازنشستگان را تائید کند

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: انتظار می رود دولت مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان به ویژه بازنشستگانی که حداقل حقوق را می گیرند، در هیات دولت بررسی و زودتر تائید کند.

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز  یکشنبه 1 خردادماه طی تذکر شفاهی اظهار داشت:  انتظار می رود دولت مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان به ویژه بازنشستگانی که حداقل حقوق را می گیرند، در هیات دولت بررسی و زودتر تایید کند.

نماینده اراک در ادامه اظهار کرد:  امروز بازنشستگان که حقوق حداقلی را دریافت می کنند در وضعیت تورم و گرانی با مشکلات جدی روبه رو هستند و انتظار می رود هرچه سریع تر افزایش حقوق آنان محقق شود.

 دستگاه‌های اجرایی مکلف به ایجاد مولد اضطراری شدند

نمایندگان مردم در مجلس دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردند تا با استفاده از منابع داخلی خود مولد اضطراری با ظرفیت کافی ایجاد کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه یکم خردادماه مجلس در جریان بررسی طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور با ماده 17 این طرح موافقت کردند.

براساس این ماده؛ مندرج در بند ج ماده واحده لایحه قانونی درخصوص اصلاح تبصره 80 قانون بودجه 1356 کل کشور مصوب 30 بهمن 1358 به وزیر نیرو تنفیذ می شود.

همچنین نمایندگان با ماده 18 طرح مذکور با 190 رأی موافق، یک رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 18؛ تعرفه سوخت نیروگاه های خود تأمین که بنا بر اعلام وزارت نیرو اقدام به تحویل تمام یا بخشی از برق تولیدی خود به شبکه سراسری می کنند، به میزان سوخت معرفی برای برق تحویل شده به شبکه در ساعات اوج مصرف معادل تعرفه سوخت نیروگاهی براساس متوسط بازدهی نیروگاه های حرارتی سال قبل تعیین می شود.

تبصره: بالاترین مقام کلیه وزارتخانه ها، دستگاه های اجرایی، مراکز نظامی، شهرداری ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی و دیگر تاسیسات و ساختمان ها به تشخیص سازمان پدافند غیرعامل مکلفند با استفاده از منابع داخلی خود مولد اضطراری با ظرفیت کافی ایجاد کنند و علاوه بر مواقع اضطراری در مواقع کمبود در شبکه برق کشور نیز این مولدها را برای تامین بخشی از مصرف خود و یا برای تحویل برق به شبکه مورد استفاده قرار دهند.

 مدیرعامل بازنشسته بانک مسکن تغییر کند

نماینده مردم خمینی‌شهر خواستار تغییر مدیرعامل بازنشسته بانک مسکن جهت اجرای صحیح طرح اقدام ملی مسکن شد.

محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، یکم خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از عدم اجرای صحیح طرح اقدام ملی مسکن گفت: برخی نهادها مثل بانک مسکن که مدیرعامل بازنشسته دارند در این مسیر همراهی لازم را صورت نمی‌دهند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس بر همین اساس در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مدیرعامل بازنشسته‌ای که منصوب بانیان وضع موجود در کشور است، باید تغییر کند که البته حواشی دیگری را نیز به وجود آورده که مطرح نمی‌کنم تا طرح اقدام ملی مسکن به  نتیجه برسد.

انتهای پیام/

 معافیت سازمان انرژی اتمی از اجرای قانون شفافیت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روند رسیدگی به طرح شفافیت قوای سه گانه و سایر نهادها، سازمان انرژی اتمی را معاف از اجرای این قانون کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه یکم خردادماه مجلس در روند رسیدگی به طرح شفافیت قوای سه گانه و سایر نهادها، ردیف ۴ و ۵ از ماده ۱ این طرح را به شرح ذیل تصویب کردند:

ردیف ۱-۴- کلیه شوراها و شوراهای عالی که به موجب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی یا شورای انقلاب تشکیل شده اند و همچنین شوراهای عالی وابسته به قوه مجریه، شوراهای اسلامی شهر و روستا، بخش، شهرستان، استان و شورای عالی استانها

تبصره- شورای امنیت کشور، شورای‌های تامین استان‌ها و شهرستانها از حکم این بند مستثنی هستند.

ردیف ۵-۱- کلیه موسسات خصوصی عهده دار خدمات عمومی ازجمله شامل مراکز و کانون های وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی دادگستری، سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سازمان های نظام مهندسی، اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصناف و تعاون، موسسات اعتباری و شرکت های بیمه غیردولتی و همچنین سازمان های مردم نهاد و خیریه‌ها.

تبصره- نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از حکم این قانون مستثنی هستند.

کد خبر: 1141368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =