مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۱ خرداد

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در  یکشنبه (یکم خرداد )  را در ادامه می‌خوانید:

نشان دانشجوی فداکار از شهرکرد به هاتف مردانی کرانی رسید


در مراسم اختتامیه یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران که در محل تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد، هاتف مردانی کرانی دانشجوی دکتری دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزیده شد و نشان دانشجوی فداکار را دریافت کرد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با تبریک به جامعه دانشگاهی، هدف از برگزاری این برنامه معنوی فرهنگی را ایجاد و ترویج فرهنگ ایثار، فداکاری و نوع‌دوستی عنوان کرد.
ابراهیم رحیمی اظهار کرد: تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران هر ساله توسط سازمان جهاد دانشگاهی برگزار می شود و در آن از دانشجویان برگزیده فداکار تجلیل می شود.
وی حضور مستمر هاتف مردانی کرانی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در ماموریت های منطقه سیستان و بلوچستان، امداد رسانی داوطلبانه در حوادث زلزله سرپل ذهاب و سی سخت، سیل آق قلا و پلدختر، تاسیس گروه جهادی فانوس و همکاری با خیریه ها و سایر موسسات مردم نهاد، حضور در تمامی ماموریت ها وفوریت های استان چهارمحال و بختیاری و مشارکت در ساخت چند منزل مسکونی برای ایتام و مدرسه توسط گروه جهادی فانوس را ملاک برتری و فداکاری وی دانست.

مقاله مجید پورامینیان در ژورنال بین‌المللی ارتعاش و کنترل آمریکا با اعتبار Q۱ و ضریب تاثیر ۳.۱ به چاپ رسید

مقاله مجید پور امینیان، پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با اعلام این خبر به خبرنگار آنا گفت: هدف از انجام این پژوهش مشترک که با همکاری محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا و مهندسین مشاور آلفا پلکس انجام گرفت، کمک به طراحان مهندسین ساختمان در طرح اولیه و بکارگیری نسل جدیدی از سیستم های ساختمانی جداسازی شده قایم ترکیبی قاب‌های خمشی از سیستم هسته گهواره‌ای است.

وی افزود: نتایج این پژوهش به‌عنوان توصیه‌هایی مفید برای طرح سیستم نوین است که در دنیا هنوز روالِ طراحی مشخصی برای طرحِ ساختمان‌هایی از سیستم گفته شده تاکنون ارایه نشده است، سیستم‌های ساختمانی طرح و ساخته شده به‌صورت راکینگ یا گهواره ای تاب‌آوری بیشتری در برابر زلزله‌های مخرب دارند، ضعف‌های آسیب‌پذیری لرزه‌ای سیستم‌های ساختمانی حاضر را تحت زلزله‌های تکان قوی بهبود داده‌اند.

ژورنال ارتعاش و کنترل یک مجله با داوری است که در آن مطالعات تحلیلی، محاسباتی و تجربی پدیده‌های ارتعاش و کنترل آن‌ها انجام می‌شود، مجله ارتعاش و کنترل با همکاری انجمن مکانیک تجربی (SEM) با اعتبار Q۱ و ضریب تاثیر ۳.۱ است.

صعود ۵۳ پله‌ای خمینی‌شهر در رتبه‌بندی جهانی سایمگو ۲۰۲۲

نظام ارزیابی جهانی سایمگو با اعلام رتبه‌بندی جدید ۴ هزار و ۳۶۴ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند که در این رتبه‌بندی بین‌المللی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با ۵۳ پله رشد در جایگاه ۶۶۲ جهان قرار گرفت.

علی حیدری، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت: پایگاه رتبه‌بندی جهانی سایمگو به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی بر اساس ارزیابی تعداد مقالات علمی موجود در بانک اطلاعاتی معتبر اسکوپوس، هر ساله دانشگاه‌های جهان را با توجه به سه شاخص اصلی تحقیقات، خروجی ابداعات و اثر اجتماعی رتبه‌بندی می‌کند.

وی  افزود: در آخرین رده‌بندی سایمگو، ایران با ۱۵۴ دانشگاه برتر در میان این جمع قرار گرفته که در این بین، ۳۳ واحد دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر رتبه دوم را بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی بعد از واحد علوم و تحقیقات تهران کسب کرده و رتبه ۲۶ در بین کل دانشگاه‌های معتبر ایران به دست آورده است.

حیدری عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در شاخص ابداعات و نوآوری نیز رشد چشمگیری داشته و از رتبه جهانی ۵۱۹ در سال ۲۰۲۱ به رتبه جهانی ۴۲۴ در سال ۲۰۲۲ با ۹۵ پله صعود قرار گرفته است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر تأکید کرد: درخشش علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی به‌ویژه در چند سال اخیر نشان از بسترسازی چند ساله پژوهشی، فناوری و نوآوری در واحد خمینی‌شهر دارد به‌ویژه آنکه در ۱۰ سال اخیر توجه ویژه اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به انجام پژوهش‌های فناورانه بر اساس نیاز صنعت و جامعه منجر به رشد چشمگیر شاخص‌های علمی و پژوهشی واحد خمینی‌شهر بین دانشگاه‌های معتبر جهان شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =