معرفی دمنوش صبحگاهی بسیار ساده و بسیار پرخاصیت

انتخاب صحیح نوشیدنی در آغاز هر روز موجب شادابی و تعادل جسمی و روحی می شود زیرا دمنوش های گیاهی فواید فراوانی داشته و سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دمنوش ها دارای طعم های متنوع و فاقد شکر و کالری هستند. دمنوش های گیاهی فواید فراوانی داشته و سبب تقویت ایمنی بدن می شوند. برخی از دمنوش ها را می توانید در آغاز روزو به صورت ناشتا بنوشید تا یک روز شاداب و پر از انرژی داشته باشید. در این بخش نوشیدنی ها و دمنوش هایی را معرفی می کنیم که می توانید به صورت ناشتا بنوشید و از خواص آن بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید:

نوشیدنی هر روز تا ۹ دقیقه به عمر شما اضافه می‌کند

چای سبز:

چای سبز حاوی از آنتی اکسیدان پلی فنول است که می تواند سوخت و ساز بدن را بهبود بخشیده و باعث سوختن چربی های اضافی شود.این چای به دلیل خواص دیورتیک برای افرادی که چشمانی پف دارند، بسیار مناسب است و سبب تحریک فعالیت کلیه ها می شود. چای سبز ضد سرطان بوده و برای دندان مفید است. برای جذب بهتر چای سبز می توانید آن را به صورت ناشتا مصرف کنید و در صورت تمایل در طول روز نیز آن را مصرف نمایید.

دمنوش زنجبیل:

یکی از دمنوش های مناسب صبحگاهی که سبب کاهش وزن می شود دمنوش زنجبیل است. استفاده از دمنوش زنجبیل سبب افزایش متابولیسم بدن و افزایش تولید انرژی می شود. اگر احساس خستگی، بی اشتهایی دارید ، به صورت ناشتا دمنوش زنجبیل را مصرف نمایید. مواد موجود در زنجبیل سبب می شود تا شما احساس سیری کنید و طبع بدنتان گرم شود و عملکرد کبد شما بهبود یابد.

برای تهیه این نوع دمنوش، در یک فنجان بزرگ 3 برش نازک زنجبیل و یا مقداری از پودر زنجبیل را بریزید و 10 دقیقه دم کنید. قبل از نوشیدن این دمنوش کمی عسل ارگانیک به دمنوش اضافه کرده و آن را بنوشید.

دمنوش دارچین و استویا:

افرادی که نگران میزان قند خون و تناسب اندام شان هستند، می توانند این دمنوش را به صورت ناشتا بنوشید . دمنوش دارچین شما را از ریزه خواری دور کرده و مقدار فراوانی از انرژی را در شما آزاد می کند. استویا شیرین کننده های طبیعی است که به صورت برگ خشک و عصاره فروخته می شود که کالری ندارد و قند خون را افزایش نمی دهد.

دیگر نوشیدنی های صبحگاهی:

آب و لیمو
نوشیدن آب لیمو آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن برای جوان سازی پوست و حفظ ظاهر با طراوات آن را در اختیار بدن قرار می دهد.هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، بدن شما در حالت کم آبی قرار دارد ودستگاه گوارش همانند یک اسفنج عمل کرده و با نوشیدن یک لیوان آب و لیمو ویتامین C فراوانی جذب بدن می شود. یک لیموترش به طور معمول حاوی 30 میلی گرم ویتامین C است.

لیمو ترش

آب و لیموترش، بهترین جایگزین برای نوشیدنی های ناسالم همانند نوشابه، چای سرد و آب میوه های صنعتی است که با جذب کمتر کالری در بدن باعث کاهش وزن می شود . مصرف آب و لیمو ترش به صورت ناشتا سبب پاکسازی بدن می شود.

آب حاوی تکه های میوه

آب های حاوی تکه های خیار، لیمو، زنجبیل، توت فرنگی و... دارای خواص زیادی هستند زیرا مواد مغذی هر میوه با افزودن آن به آب و نوشیدن آن وارد بدن می شود. برای درست کردن آب حاوی تکه های میوه از هر ترکیب میوه ای می توانید استفاده کنید.

آب سیب و دارچین
افرادی که می خواهند لاغر شوند می توانند برای سم زدایی بدن خود نوشیدنی آب سیب و دارچین مصرف کنند و این نوشیدنی را به صورت ناشتا و در طول روز بنوشند. برای تهیه این نوشیدنی سیب را پوست بگیرید و خرد کنید و آن را به همراه چوب دارچین داخل یک پارچ مناسب بریزید. اجازه دهید چند دقیقه این مخلوط استراحت کند و سپس آن را بنوشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =