تولید شبکه بیسیم روی لامپ‌ها توسط مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از تولید شبکه بیسیم سراسری لامپ‌ها با برند گلوری توسط محققان و استادان این دانشگاه خبر داد.

محمد مهدی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اختراع شبکه بیسیم روی لامپ اظهار کرد: این اختراع در حال حاضر در مرحله تجاری سازی بر روی شبکه بیسیم سراسری لامپ‌ها با برند گلوری است. 

وی اضافه کرد: محصول شبکه بیسیم روی لامپ ثبت اختراع در داخل کشور شده و توسط جشنواره های مختلف بین المللی تایید شده است. این محصول مشابه‌ای در کشور ندارد و برای اولین بار در داخل تولید شده است. 

بنیان گذار و مدیر عامل شرکت آراتل آفتاب بیان کرد: اتصال داروخانه‌ها به آپ شمیم و زیر ساخت HIX از دیگر محصولات و حوزه‌هایی است که محققان و پژوهشگران عضو این شرکت در آن فعالیت دارند. البته فعالیت اصلی این شرکت از سال ۹۷ در حوزه شتاب دهنده است. بنابراین با عضویت در صندوق نوآوری و پژوهش بخش خصوصی در چند طرح خطر آفرین شرکت کرد و باعث رشد چندین استارت آپ شد. یکی از این استارتاپ در حوزه اقدام پزشکی و دارویی بود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز حوزه نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان این است که برخی از شرکت‌های بخش خصوصی خدمات شتاب دهنده را ارائه دهند و در تامین و جذب سرمایه‌گذار به صورت هوشمند را نیز فعالیت داشته باشند. 

کاظمی درباره سایر مشارکت‌های شرکت آراتل آفتاب تصریح کرد: همچنین این شرکت در شناسایی نیازها و پیشنهادهای آیین نامه‌ای حوزه سلامت الکترونیک به ویژه غذا و دارو و تدوین آیین نامه شتاب دهنده‌ها و تدوین آیین نامه‌های صندوق پژوهش مشارکت مستقیم داشته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کاهش وابستگی کشور به سایر کشورها در تمامی حوزه‌ها و صنایع یادآور شد: تولید این محصول باعث شده تا نیاز کشور تا حدود زیادی حل شود؛ اما تا رسیدن به قطع کامل واردات در این حوزه فاصله وجود دارد که رفع آن نیاز به حمایت معنوی مسئولان و جذب سرمایه‌گذار دارد.

وی با بیان اینکه محاسبه میزان ارز آوری برای کشور در محصولات نوآورانه دشوار است، گفت: فعالیت در نوآوری امکان دارد به مرحله تجاری سازی نرسد و روانه بازار فروش نشود یا باعث صادرات به سایر کشورها شود. بنابراین محاسبه صادرات دانش یا محصولات خلاقانه دشوار است.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: نظر به رشد روزافزون نقش فناوری‌های دیجیتال در زندگی  روزانه مردم و نقش مهم ارتباطات در قرن حاضر، نیاز به بسترهای ارتباطی با ظرفیت بالا، بیش از گذشته احساس می‌شود. بنابراین شرکت‌های دانش بنیان و سایر علوم نوین باید بیشتر مورد حمایت دانشگاه‌ها و مسئولان قرار بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =