بیمه جدید معلمان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ / بیشتر فرهنگیان و بازنشستگان از آتیه‌سازان حافظ راضی نیستند

ابراهیم سحرخیز در واکنش به خبر احیای بیمه طلایی فرهنگیان گفت: امیدوارم که از شرکت آتیه‌سازان حافظ خارج شوند و از شرکت بیمه‌گر خوشنامی استفاده کنند که به تعهداتش عمل کند و به روز باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، موضوع بیمه فرهنگیان یکی از مهم‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش است و معلمان در تجمعاتی که در طی سال گذشته و امسال داشتند هم داشتن بیمه‌ای کارآمد را مطالبه می‌کردند.

قرارداد فعلی بیمه تکمیلی فرهنگیان، از ابتدای اسفندماه سال ۱۳۹۹ با شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد شده بود و تا اسفند ۱۴۰۰ ادامه داشت.

بیشتر بخوانید

جبران کمبود معلم با جذب معلمان غیرانتفاعی، قرآنی و نهضتی‌های جامانده/ آزمون داخلی برگزار خواهد شد؟

۱۳ دی ماه سال ۱۴۰۰ بود که وزیر آموزش و پرورش، از مذاکرات برای عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای برای بیمه تکمیلی فرهنگیان خبر داد و اظهارکرد: بهترین بیمه را انتخاب می‌کنیم یا بیمه قبلی را تداوم می‌دهیم که همکاران ما رضایت بیشتری از وضعیت فعلی داشته باشند. به گفته نوری، به نظر می‌رسد ظرفیت برای بازگشت به بیمه طلایی و در زمانی که بنده خودم مدیر بودجه بودم، وجود داشته باشد. امید است بحث بیمه را بتوانیم تا آخر ماه به نتیجه برسانیم.

جزئیات بیمه جدید فرهنگیان

اردیبهشت ماه و در حاشیه روز معلم بود که یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، از پیگیری برای اجرای بیمه طلایی و احیای برخی طرح‌های رفاهی برای معلمان خبر داد اما جزییات بیشتری در مورد این موضوع منتشر نشد.

در آستانه هفته معلم صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، درباره بیمه طلایی فرهنگیان گفت: مسئولان این وزارتخانه برای بیمه، سفر و مسکن فرهنگیان، برنامه‌ها و سناریوهایی را در حال طراحی دارند و به‌زودی جزییات آنها اعلام می‌شود.

به گفته او، بررسی‌ها در این زمینه در حال انجام بوده و قرار بر این است که پس از نهایی شدن، اعلام شود. بسته بیمه‌ای شامل موارد مختلف است و فرهنگیان شاهد اتفاقات خوبی خواهند بود.

صادق ستاری‌فرد روز گذشته در حساب کاربری خود در توییتر با هشتگ دولت_صادق_الوعد،نوشت: با پیگیری جدی وزیر، بیمه طلایی (تکمیلی) فرهنگیان با خدمات و پشتیبانی مناسب بهداشتی و درمانی بعد از سال‌ها احیا شد.

دندان پزشکی و چشم پزشکی هم باید تحت پوشش بیمه باشد

ابراهیم سحرخیز کارشناس مسائل آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که ملاک‌های  بیمه‌ خوب برای معلمان چیست، گفت: شرکت‌های بیمه‌گری که برای فرهنگیان انتخاب می‌شوند باید از بنیه و توان سرویس‌دهی بالایی برخوردار باشند. در مقطع کوتاهی در مدیریت حاجی‌بابایی با بیمه ایران قرارداد بسته شد که در مقایسه با سایر شرکت‌های بیمه از توان بالایی برخوردار بود و چون به هنگام به تعهدات خود عمل می‌کرد به بیمه طلایی معروف شد.

او افزود: فرهنگیان به لحاظ عده جمعیت بالایی دارند و این جمعیت می‌تواند در حوزه بیمه پتانسیل خوبی باشد. مثلا در حال حاضر بیمه دانش آموزی با ظرفیت ۱۶ میلیون دانش آموز داریم که عدد بسیار بالایی است. علاوه بر این یک میلیون بازنشسته داریم که با احتساب خانواده‌ها جمعیت بالایی را تشکیل می‌دهند. یک شرکت بیمه می‌تواند خدمات بهتری در حوزه بیمه تکمیلی به این جمعیت بالا ارائه کند.

معاون سابق وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز آموزش و پرورش با بیمه آتیه‌سازان حافظ قرارداد دارد که بیمه‌ای صندوقی است و برخی خدمات را ارئه نمی‌دهد. فرهنگیان امروز به خدمات دندان‌پزشکی و برخی خدمات گران مانند آنژیو، سیتی اسکن و ام آر آی نیاز دارند اما بیمه آتیه‌سازان حافظ می‌گوید که تو باید ابتدا هزینه را بپردازی بعد به دنبال گرفتن پول آن از بیمه باشی!

او ادامه داد: بیمه آتیه‌سازان حافظ نقش واسطه را ایفا می‌کند که مدارک را از شما می‌گیرد و بعد مجدد از آموزش و پرورش بابت این موضوع پول دریافت می‌کند. قریب به اتفاق فرهنگیان به ویژه بازنشستگان از این بیمه راضی نیستند. علاوه بر این معلمان از سایر خدماتی که بانک‌ها و دیگر موسسات به کارمندانشان می‌دهند، محروم است.

سحرخیز عنوان کرد: اخیرا آموزش و پرورش اعلام کرده که به دنبال احیای بیمه طلایی است و امیدواریم که فقط نامش طلایی نباشد و فرهنگیان تغییرات را احساس کنند. در درجه اول امیدوارم که از شرکت آتیه‌سازان حافظ خارج شوند و از شرکت بیمه‌گر خوشنامی استفاده کنند که به تعهداتش عمل کند و به روز باشد. این شرکت باید خدماتی ارائه دهد که متناسب با نیاز فرهنگیان باشد و حتما شامل خدمات چشم پزشکی و دندان‌پزشکی شود. دندان‌پزشکی نیاز مهم فرهنگیان است اما تحت پوشش بیمه تکمیلی حافظ نیست.

چرا بیمه معلم به فرهنگیان خدمات نمی‌دهد؟

این کارشناس آموزش و پرورش بیان کرد: ما در آموزش و پرورش شبیه کوزه‌گری هستیم که از کوزه شکسته آب می‎خورد؛ صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از سرمایه‌گذاران بیمه معلم است اما این بیمه به خود معلمان خدمات نمی‌دهد! بیمه معلم بخش دانش‌آموزی که پول نقد دارد را قبول کرده اما تکمیلی فرهنگیان را نمی‌پذیرد. بسیاری از دانش‌آموزان خبر ندارند که بیمه دانش‌آموزی شامل چه خدماتی می‌شود.

او اضافه کرد: هر دانش‌آموز ده هزار تومان سال گذشته برای بیمه پراخت کرده و اگر این عدد را در ۱۶ میلیون دانش‌آموز ضرب کنیم رقم بسیار زیادی می‌شود. شما هر ماه پولی از فرهنگیان به نام مشارکت صندوق ذخیره دریافت می‌شود اما خدماتی ارائه نمی‌کند. بیمه معلم به فرهنگیان خدمات نمی‌دهد اما به سازمان‌های دیگر خدمات می‌دهد. بیمه معلم جایی که منفعت دارد مانند بیمه دانش‌آموزی و آتش سوزی حضور دارد اما خدمات برای فرهنگیان را نمی‌پذیرد.

سحرخیز بیان کرد: بسیاری از مراکز با بیمه آتیه‌سازان حافظ قرارداد ندارند. درمانگاه‌های فرهنگیان هم با تحقیر با معلم برخورد می‌کنند. وضعیت درمانگاه‌های فرهنگیان در استان‌های مختلف متفاوت است و اینطور نیست که همه استان‌ها از درمانگاه و تیم متخصصی برخوردار باشند. تا جایی که من اطلاع دارم در برخی مناطق تهران فرهنگیان از سرویس‌دهی راضی نبودند و امکانات درمانگاه پاسخگوی نیاز آن‌ها نبود. وزیری که موضوع بیمه معلمان را حل نکند نمی‌تواند حرف از بالا بردن سطح معیشت معلمان بزند. امسال تعرفه‌های پزشکی ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده اما حقوق فرهنگیان ده درصد افزایش داشته است و هزینه‌های درمان هم سنگین است و داشتن بیمه خوب به معیشت فرهنگیان کمک می‌کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1141418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      باید بیمه طلایی شامل دندان هم باشه مثل زمان حاج بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش . این همه پول برای چشم و عینک میدهیم اما بیمه پول بسیاری کمی پرداخت می‌کنه . باید بیمه طلایی در شأن معلم باشه و در هر شهری عده‌ای از فرهنگیان به نمایندگی از خود معلمان ناظر بر کار بیمه باشند که در صورت تخلف ، برابر قانون با آنها برخورد بشه .
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 0
      💚♥💜🤍💙❤
    • محبعلی IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      در مورد بیمه تکمیلی یا آتیه سازان حافظ خدمتتون عرض کنم ماهیانه قریب به سیصد هزار تومان بابت این بیمه از حقوق کم میشه متاسفانه 28/4/400یک ام آر ای از مرکز ام آر ای عارف مشهد گرفتم وفاکتورشو در اواسط شهریور ومهر 400تحویل دفتر بیمه شعبه خ مدرس زابل با چند فاکتور اعم از ویزیت ودارو به نمایندگی آقا صالحی زابل تحویل دادم که متاسفانه هنوز هزینه ام آر ای که مبلغ آن ۸۶۰هزار تومان به غیر از بقیه فاکتور ها بوده پرداخت نشده این یک مورد نیست ماه وسالهای قبل هم که فاکتور دادیم سر وتهش صد تومن مشاهده شده که پرداخت شده چرا اینجوری حق خوری هست مدرک با شماره پرونده تاریخ روز ماه ساعت مکان همه مشخص چرا حق یکسری بدبخت علیل فلج ودومرحله جراحی مهره کمر خوردن نداره
    • تانی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      کو عمل
    • لیلا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      یه فکری هم به حال معلمان مدارس غیرانتفاعی کنید که ازهمه شرایط محروم هستند وفقط باید چندبرابر معلمان دولتی زحمت بکشند
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      واقعا فرهنگیان و معلمان بازنشسته رو به بازی گرفتند اون از رتبه بندی واقعا دریافتی معلمان رو نگاه کنند بعد تصمیم بگیرند چگونه باید زندگی کرد
    • محمدرضا میرزائی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 0
      با سلام واحترام بنده به عنوان فرد مطلع عرض می کنم شرکت بیمه معلم در تمامی قراردادها بخصوص بیمه عمرمصوب ومکمل با آمار بسیار بالا انصافاً خیلی خوب به تعهدات خود عمل نموده ودر سایر قراردادها که بصورت اختیاری بوده نیز خوب درخشیده لذا عملکرد مثبت این شرکت رامعلمین عزیز وفهیم وهمچنین مدیران ارشد آموزش وپرورش تأیید نموده وطبق نظر سنجی سالانه رضایتمندی درسطح کشور وجود دارد. با تجدید احترام- میرزائی - استان همدان