آقای اسکوچیچ! دقت کن!

با توجه به نزدیک شدن مسابقات جام جهانی قطر، ترکیب نهایی مدنظر اسکوچیچ برای تیم ملی کشورمان محل بحث بسیاری از اهالی فوتبال است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، براساس روزهای رسمی تعیین شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، برای برگزاری دیدارهای دوستانه میان تیم‌های ملی فوتبال کشورهای جهان، این تیم‌ها می‌توانند در سال جاری بین روزهای ۳۰ ماه می تا ۱۴ ژوئن (۹ تا ۲۴ خرداد) از این فرصت استفاده کنند.

با توجه به آغاز جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در ماه نوامبر و نیز تقویم فشرده تیم‌های باشگاهی از نظر آماده‌سازی تیم‌های ملی برای حضور در جام جهانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اولین حریف تدارکاتی تیم ملی در راه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، کاناداست که ۱۵ خرداد در ونکوور میزبان شاگردان دراگان اسکوچیچ خواهد بود. با توجه به فاصله مسافتی زیاد ایران تا کانادا، این بحث مطرح شده بود که فدراسیون فوتبال به دنبال فراهم کردن یک بازی تدارکاتی دیگر در آن کشور برای تیم ملی است تا سفر تیم ملی به کانادا، محدود به بازی با تیم ملی این کشور شود. با توجه به آنکه در فیفادی خرداد، امکان برگزاری ۴ دیدار تدارکاتی وجود دارد، قرار است فدراسیون فوتبال رایزنی‌هایش برای پیدا کردن حریفان جدید در کانادا را ادامه دهد. به دلیل محدودیت کاروان ایران در سفر به کانادا از دراگان اسکوچیچ خواسته شده تا ۲۳ یا ۲۴ بازیکن را با خود به این کشور ببرد اما سرمربی تیم ملی نظر دیگری دارد. اسکوچیچ قصد دارد در این سفر و اردوی تیم ملی نفرات مختلفی را با خود به کشور کانادا ببرد و فعلا با این خواسته مخالفت کرده است.

لیست نفرات دعوت شده ازطرف اسکوچیچ، از مسائلی بوده است که همیشه نقدهایی به آن مطرح شده است. گرچه دعوت و استفاده از بازیکنان، از مواردی است که سرمربی تیم ملی نسبت به آن اختیار کامل دارد و نمی توان زیاد به آن خرده گرفت، اما حرف و حدیث‌ها در مورد دعوت گرایش دار و هدف دار بسیاری از بازیکنان همچنان باقی است.

البته سرمربی محترم تیم ملی بارها اعلام کرده که اسیر جوسازی هیچ گروه و رسانه‌ای نمی‌شود و دعوت نفرات شایسته به دور از تعلقات رنگی، از اولویت‌های کاری او می‌باشد، به دیده انصاف باید بگوییم که اسکوچیچ به حق در این چند وقت نتایج قابل قبولی با تیم ملی به دست آورده است و سریعترین صعود تیم ملی به جام جهانی را به نام خود ثبت کرده است، اما بیان این موضوع، دغدغه ای می‌باشد که مدام در ذهن عده ی زیادی از دوست داران تیم ملی تداعی می‌شود.

*چرایی عدم دعوت بازیکنان شهرستانی به تیم ملی
قبل از بیان هر موضوعی باید بگوییم که هدف از مطرح کردن چالش دعوت/عدم دعوت، بازیکنان شهرستانی به تیم ملی، زیر سئوال بردن جایگاه سرمربی محترم تیم ملی نبوده و نیست ولی به عنوان یک دغدغه همیشگی گروهی که ضرورت رصد پیدا می‌کند، باید مطرح گردد.

در اسامی دعوت شدگان چند وقت اخیر به تیم ملی، به جز یکی دو بازیکن(نورافکن از سپاهان، آغاسی از فولاد و استقلال)، سایر تیم‌های شهرستانی تقریبا بی بهره بوده اند، البته با توجه به سبک بازی و تفکرات اسکوچیچ و بازیکنان لژیونر زیاد، شاید نبود بازیکن از سایر تیم‌های شهرستانی قابل توجیه باشد، اما نکته قابل تامل اینجاست که با شروع فصل نقل و انتقالات تیم‌های پایتخت نشین پر هوادار مانند پرسپولیس به هر دری می‌زنند تا از تیم‌های شهرستانی بازیکن جذب کنند و اگر موفق به جذب بازیکنی شوند و آن بازیکن یا بازیکنان وقتی قرمز پوش شدند، به تیم ملی دعوت می‌شوند، ولی همان بازیکن زمانی که در تیم شهرستانی بود اصلا دیده نمی‌شد.

البته نکته برعکس آن هم در اردوگاه آبی پوشان وجود داشته که بازیکنانی به مانند جعفر سلمانی، حردانی، نیک نفس و آغاسی تا قبل پیوستن به استقلال، از نفرات ثابت لیست‌های دعوت شده توسط کادر فنی تیم ملی بوده اند، اما بعد از پیوستن به استقلال و درحالی که درخشان تر و آماده تر ظاهر شده اند، اما به تیم ملی دعوت نشده‌اند.

در هر حالت و با کمال احترام به جایگاه سرمربی تیم ملی و آرزوی موفقیت برای تیم ملی در جام جهانی پیش رو، از آن جایی که شور و نشاط و امید به صعود به مرحله بعدی در نزد مردم بیشتر از هر دوره ای شده است و جام جهانی فرصتی ایده ال و غیر جایگزین برای پیشرفت احتمالی هر یک از بازیکنان وطنی حاضر در لیست نهایی تیم ملی از حیث ترانسفر شدن به لیگ‌های معتبر اروپایی می‌باشد، پس باید آماده‌ترین، بهترین و شایسته ترین فرزندان فوتبالی این مرزوبوم بدور از هر گونه تعصب رنگی، پیراهن مقدس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بر تن کنند، چون بهترین‌ها و آماده ترین‌ها متضمن موفقیت اسکوچیچ و تیم ملی خواهند بود.

رضا بلوچی

کد خبر: 1141429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =