تولید مواد ضد عفونی کننده بدون پسماند برای اولین بار در کشور

استاد تمام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: محصولات ضدعفونی کننده بر پایه نانو به هیچ عنوان در کشور تولید مشابه ندارد و تنها در چند کشور فوق پیشرفته این محصولات به صورت محدود تولید می‌شود.

نوید نصیری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  درباره محصولات شرکت نانو کیمیای کویر یزد در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی شرکت دارند، گفت: این محصولات به دسته بندی‌هایی مانند ضد عفونی کننده‌های اتاق عمل و جراحی، ضد عفونی کننده‌های سـریع الاثر دست و پوست و سطوح تحت عنوان فارماسین و محصولات دیگر در حوزه نانو مانند هیدروژن گرافن نانو سه بعدی یا نانو ذرات نیکل بر روی بستر گرافن و نانو میله های تیتانیوم دی اکسید و مکمل‌های دارویی تقسیم می‌شوند.  

وی ادامه داد: مواد ضد عفونی کننده تحت عنوان فارماسین نیز به انواع ضد عفونی کننده میوه و سبزیجات و مواد غذایی و محیطی و صنایع و تمیز کننده بر پایه الکل در دوران کرونا پراستیک اسید و پر اکسید هیدروژن تقسیم بندی می‌شوند. در حال حاضر این محصول به علت کیفیت خوبی که دارد تبدیل به یک برند شناخته شده در حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی کشور شده است و توسط بیمارستان‌های بزرگ خریداری می‌شود.

نصیری‌زاده با بیان اینکه محصولات ضد عفونی کننده و نانویی شرکت نانوی کیمیایی کویر یزد مشابه داخلی ندارد، گفت: محصولات بر پایه علم نانو به هیچ عنوان در کشور تولید مشابه ندارد و تنها در چند کشور فوق پیشرفته این محصولات به صورت محدود تولید می‌شود یا در مرحله آزمایش و طی کردن مراحل تکمیل تحقیقات قرار دارد.

مدیر عامل شرکت نانو کیمیای کویر یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر سه شرکت در کشور در حوزه ساخت مواد ضد عفونی کننده با گرید غذایی فعالیت پژوهشی و تولیدی دارند، گفت: مواد ضد عفونی کننده سبز، پسماند شیمیایی ندارد و پس از مصرف به صورت کامل به آب تبدیل می‌شوند و در کل ملقب به ضد عفونی کننده‌های بدون چسماند یا بدون اثر شیمیایی هستند.  

وی کاهش قیمت فروش و هزینه‌های تولید را جزو هدف‌های اصلی تولید محصولات شرکت نانو کیمیای کویر یزد برشمرد و گفت: پژوهشگران و کارمندان این شرکت برای کاهش هزینه ها تلاش دارند تا بیشتر مواد اولیه در داخل کشور تولید شوند یا بسیاری از فرآیندهایی که در چند مرحله انجام می گرفته است را به یک یا دو مرحله کاهش یافته است. در نتیجه این محصولات با مناسب ترین قیمت در بازار عرضه شده است و توانسته رتبه اول فروش را به خود اختصاص دهد.

به گفته نصیری زاده؛ در حال حاضر افراد مختلف با تحصیلات دکتری و تخصص‌هایی مانند دامپزشکی، داروسازی، پزشکی و شیمی در این شرکت فعالیت می‌کنند. بنابراین محصولات تولید شده با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141453

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =