درآمدزایی دانشجویان در سرای خودروی دانشگاه آزاد کرمانشاه/ صنایع استان متعهد به استخدام دانشجویان شده‌اند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به درآمدزایی دانشجویان در سراهای دانشگاهی گفت: سراهای خودرو، زبان فارسی و انگلیسی، حقوق و خیاطی از جمله مراکز موفقی بودند که با استقبال خوب دانشجویان مواجه شدند و به پرسنل دانشگاه و عموم مردم استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

فرهاد گل‌محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با عملکرد چهل‌ساله دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است به خوبی نسبت به روزهای آغازین تاسیس خود، پیشرفت کند که تعداد زیادی دانشجوی مشغول تحصیل و فارغ التحصیل، اعضای هیئت علمی کارآمد و همچنین فضاهای فیزیکی گسترده و مجهر در سراسر کشور موید این موضوع است. در دو سال اخیر نیز دانشگاه به سمت کارآفرینی پیش رفته است.

وی افزود: سراهای نوآوری در زمینه های مختلف و با هدف اشتغال‌زایی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه راه اندازی کرده‌ایم که دانشجویان علاقه‌مند که عمدتا در ترم آخر مشغول تحصیل اند با توجه به دانش تخصصی خود و با استفاده از امکانات دانشگاه و بعضب معافیت‌های مالیاتی در آن مشغول کار و کسب درآمد و مهارت هستند. سراهای خودرو، زبان فارسی و انگلیسی، حقوق و خیاطی از جمله مراکز موفقی بودند که با استقبال خوب دانشجویان مواجه شدند و به پرسنل دانشگاه و عموم مردم استان خدمت‌رسانی می‌کنند؛ البته این آغاز راه است و دانشجو پس از تجربه اندوزی و تثبیت جایگاه خود در حرفه مورد نظر، علاوه بر ورود به دنیای صنعت خارج از دانشگاه، مشغول کارآفرینی و درآمدزایی شوند.

گل‌محمدی ادامه داد: تبدیل یک واحد دانشگاهی به واحد تخصصی و شاخص با نگاه به ظرفیت‌های درونی آن دانشگاه و استان مورد نظر صورت می‌پذیرد. در استان کرمانشاه، تمرکز ما بر روی حوزه کشاورزی و گردشگری قرار گرفته است. همچنین سراهای نوآوری ما عمدتا در همین زمینه ها مشغول فعالیت هستند که یک مرکز تحقیقاتی کشاوزی، مجتمع کشاورزی‌تجاری با حضور و همت ۳۰ عضو هیئت علمی کشاورزی و دامپزشکی از وضعیتی نزدیک به تعطیلی خارج شده و به چرخه فعالیت برگشته است؛ همچنین با درآمد نسبتا خوبی که  تبدیل به یک نمونه موفق شده است.

او بیان کرد: براساس آمایش سرزمینی، استان کرمانشاه پتانسیل خوبی در زمینه گردشگری و صنایع خلاق روستایی دارد؛ به همین جهت برنامه ریزی‌های دقیقی در این رابطه انجام داده ایم و طرح پیشنهادی خود را نیز به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و بخش‌های مربوط ارائه کرده ایم. در این طرح استفاده از ظرفیت‌های بیرونی دانشگاه مخصوصا بسترهای موجود در شهرستان های مختلف مانند اورامانات پاوه دیده شده است.

تعهد  صنعت فولاد کرمانشاه به استخدام ۵۰ دانشجوی دانشگاه آزاد 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه تاکید کرد: ۵۰ گروه و شرکت از واحدهای استان ما به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد جهت شرکت در رویداد عصر امید معرفی شده اند. همچنین تفاهم نامه‌هایی با صنایع مختلف استان مانند فولاد منعقد کرده‌ایم که آن ها را نسبت به بکارگیری استخدام ۵۰نفر از دانشجویان ما متعهد می‌کند.

به گفته گل محمدی، هدف آن‌ها از شرکت در رویداد عصر امید عرضه و معرفی صنایع قوی استانی به جامعه نخبگانی سراسر کشور و انعقاد قراردادهایی است که از محل آن‌ها بتوانند زمینه های رشد بیش از پیش دانشگاه در حوزه اشتغالزایی را فراهم سازند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1141458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =